راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در شهرداری شیرین‌سو

شهردار شیرین سو گفت: ایجاد درآمد پایدار، بهره‌وری مناسب نیروی انسانی، اشتغالزایی، تسریع در عمران و آبادانی شهر، سهولت ارائه خدمات در کنار تسریع در اجرای پروژه ها از اهداف راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در شهرداری شیرین‌سو است.

به گزارش ایمنا، سیدمصطفی موسوی، با اشاره به تعدد و تنوع وظایف و تکالیف شهرداری اظهار کرد: شهرداری به عنوان متولی اصلی مدیریت شهر برای اداره شهر وظایفی را بر عهده دارد که انجام صحیح این وظایف و خدمت رسانی مناسب به مردم مستلزم وجود اعتبار است.

وی با تأکید بر محدودیت‌های اخذ عوارض و نداشتن بودجه‌های دولتی برای همه پروژه‌های شهرداری‌ها افزود: از آنجایی که شهرداری‌ها طبق قانون برای اجرای برنامه‌های خود بودجه مصوب و مشخص دولتی ندارند بنابراین برای تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی خود اغلب با معضلاتی مواجه هستند.

شهردار شیرین سو اظهار کرد: فراهم آوردن بسترهایی متناسب با جمعیت و گستره فیزیکی شهر و توسعه زیرساخت‌های لازم بسیار ضروری و در عین حال هزینه‌بر است بنابراین در صورتی که مدیریت شهر نتواند منابع درآمدی پایداری برای خود در نظر بگیرد، روند رشد و توسعه پایدار شهر نیز تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

موسوی ادامه داد: نیاز توسعه شهری و تحقق توسعه پایدار و متوازن در شهرها در شرایط تشدید تحریم‌های ظالمانه و وخامت وضعیت اقتصادی و نامتعادل جامعه مدیریت شهری را ملزم به یافتن راهی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری می‌کند و شهرداری شیرین سو خوشبختانه با ایجاد کارگاه‌های تولیدی بخشی از نیازهای خود را مرتفع کرده است.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری با شیوع کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته و کاهش سطح درآمد مردم و نیز به تبع آن کاهش ساخت و ساز که تأثیر مستقیم آن بر درآمدهای شهرداری دارد، بنده و همکارانم به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل مشکلات موجود در نقدینگی و اقتصاد شهرداری شیرین سو درآمدزایی و خودکفایی است و برای عملی کردن این تصمیم طرح ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای درآمدهای پایدار و پیشبرد سریع پروژه‌های عمرانی همچنین هزینه‌های جاری به مرحله اجرا درآوردیم.

شهردار شیرین سو افزود: نیروهای شهرداری با بکارگیری افراد توانمند و بومی شیرین سو با راه اندازی سه کارگاه تولیدی کفپوش‌های بتنی، جداول پرسی و نیز المان‌های نوری و فلزی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از طریق فروش محصولات تولیدی با کیفیت مطلوب همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، موجب حذف واسطه و عرضه مستقیم کالا و کاهش قیمت تمام شده اند.

موسوی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در هزینه‌های جاری و عمرانی در شرایط فعلی اقتصادی شهرداری‌ها اضافه کرد: از سال گذشته با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی شهرداری موفق شدیم ضمن افزایش تعداد پروژه‌های عمرانی، بیش از ۵۰ درصد در هزینه‌ها صرفه جویی داشته باشیم.

وی با تأکید بر نقش اشتغال در رونق اقتصاد خانواده‌ها عنوان کرد: شهرداری تلاش کرده است در کنار ارائه خدمات شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی به موضوع اشتغال نیز توجه ویژه داشته باشد و راه اندازی چنین کارگاه‌هایی به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منجر می‌شود.

شهردار شیرین سو خاطرنشان کرد: با توجه به هدف‌گذاری و شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، ما نیز در شهرداری فرمایشات معظم له را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و سعی داریم با افزایش خودکفایی و تولید سهمی در ایجاد اشتغال داشته و با تولید مصالح مورد نیاز شهرداری‌های همجوار و گاهاً دیگر استان‌های موجبات افزایش پروژه‌های عمرانی و کاهش هزینه‌های شهرداری را فراهم آوریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 450596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.