تسهیل دریافت خدمات بانکی برای نابینایان

بانک مرکزی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی شبکه بانکی و ‌به مناسبت روز جهانی نابینایان و اهمیت بهره‌مندی هموطنان نابینا از خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک، طی بخشنامه ای از شبکه بانکی خواست تمهیدات ویژه ای برای این گروه از افراد در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک از شبکه بانکی خواسته است تا خدمات بانکی به شرح زیر را برای هموطنان نابینا فراهم کنند:

۱- در هر شعبه از بانک، باجه‌ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان خصوصاً نابینایان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم شود.

۲- در صورت درخواست نابینایان، کارت‌بانک ایشان به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز بر روی کارت‌بانک (شامل نام و نام خانوادگی دارنده کارت، نام بانک، کد cvv2، تاریخ انقضا، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمام شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان‌پذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز استان صورت پذیرد.

۳- مناسب‌سازی محتوای اینترنت بانک و وب‌سایت بانک به منظور بهره‌برداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد.

۴- در اسرع وقت نسبت به پیاده‌سازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنش‌های پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجاره‌بها، خدمات عمومی و … اقدام شود.

۵- ایجاد امکان گویاسازی در نرم‌افزارهای موبایلی موجود در دستور کار آن بانک / مؤسسه اعتباری قرار گیرد.

۶- امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب‌جاری و دسته‌چک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم شود.

کد خبر 450581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.