اجرای پروژه «افق رنگین نما» در محله قائمیه

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پروژه «افق رنگین نما» در محله قائمیه توسط دفتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله اجرا می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در میان مشکلات عدیده بافت‌های ناکارآمد و به ویژه بافت ناکارآمد قائمیه، نابسامانی بصری ناشی از فرسودگی نمای ساختمان‌ها و در پی آن ایجاد منظر شهری نامطلوب از معضلات اثرگذار است که رفع آن می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش نشاط و سرزندگی محله و ایجاد تأثیرات مثبت روحی و عقلانی استفاده کنندگان از فضا داشته باشد.

وی افزود: این طرح در پی پاسخگویی رفع مشکلات نابسامانی سیمای بصری از طریق تأثیر رنگ‌های مختلف بر فضاهای شهری و انسان‌های استفاده کننده از آن و ارتقای کیفیت نماهای ساختمانی و جداره‌های شهری با توجه به اثرات روانی بر انسان‌ها است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان هدف از انجام این طراحی را تلاش در جهت بهبود وضعیت بصری بخشی از محله قائمیه دانست و تاکید کرد: دستیابی به این هدف از طریق واکاوی در مباحث مرتبط با رنگ محقق می‌شود و می‌تواند بدون آنکه تغییری اساسی در احجام، سبک‌ها و موقعیت‌ها ایجاد کند جذابیت و آرامش بصری را فراهم آورد.

وی محدوده پیشنهادی برای اجرای طرح را قسمتی از محله قائمیه عنوان کرد و افزود: این قسمت به دلیل شیب زیاد و همجواری با کوه دنبه از پتانسیل بالایی برای ایجاد یک منطقه گردشگری با چشم‌اندازی خیره کننده برخوردار است.

حسینی‌نیا ادامه داد: پروژه افق رنگین دنبال ایجاد محله‌ای سرزنده برای ساکنان و ایجاد بستری مناسب برای حضور گردشگران و بازدیدکنندگان است.

وی گفت: ارتباط نداشتن مؤثر با شهروندان و در نتیجه کاهش مشارکت آنان، نوعی بی‌هویتی را گریبانگیر شهرها کرده است؛ از این رو به منظور اجرایی کردن، این طرح ابتدا به ساکنان محله عرضه خواهد شد و در صورت مورد اقبال قرار گرفتن آن با مشارکت خود اهالی اجرا خواهد شد.

کد خبر 450575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.