وام ازدواج افزایش پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: کمیسیون بودجه در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده، تمام تلاش خود را برای تسهیل شرایط ازدواج، خرید مسکن و تامین معیشت افراد کم درآمد جامعه خواهد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی‌بابایی با انتقاد از روند پرداخت وام‌های خُرد و انجام برخوردهای سلیقه‌ای ازسوی بانک‌ها با متقاضیان، گفت: کمیسیون بودجه مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده، تمام تلاش خود را برای تسهیل شرایط ازدواج، خرید مسکن و تأمین معیشت افراد کم درآمد جامعه خواهد کرد، درواقع با توجه به ظرفیت بودجه و آثار تورمی مبلغ وام ازدواج و خرید مسکن افزایش پیدا کند.

وی افزود: از آنجا که رسیدگی به مسائل مردم اولویت نخست مجلس هستند، نباید اجازه داد معیشت آن‌ها آسیب بیشتری ببیند لذا با این اولویت بودجه سال آینده را بررسی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت وام‌های خرد همچون وام مسکن و ازدواج، گفت: متأسفانه بانک‌ها در برابر تکلیف بانک مرکزی به آن‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کنند و با سنگ‌اندازی جلوی پای مردم به دنبال عدم انجام تکلیف و مسئولیت خود هستند و بهانه‌های مانند عدم تکمیل پرونده متقاضیان را مطرح می‌کنند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: یقیناً دستیابی به اهداف کلانی همچون افزایش جمعیت و تشکیل خانواده، تسهیل شرایط ازدواج آسان را می‌طلبد لذا این مهم باید در اولویت کاری دولت و مجلس قرار گیرد اما اکنون بانک‌ها برای پرداخت یک وام ساده ازدواج یا وام خرد دیگر، درخواست چند ضامن را دارند و این وام تنها مشکلی بر مشکلات جوانان می‌افزاید.

کد خبر 450574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 0
    افزایش را "پیدا نمی کند"