محدودیت‌های آرامستان‌های یزد با هدف پیشگیری از کرونا اعمال شد

شهردار یزد با ابراز گلایه از رعایت نکردن محدودیت‌های اعمال شده در آرامستان‌های این شهر، گفت: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی را در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی اظهار کرد: متأسفانه برخی شهروندان با وجود ممانعت‌های ایجاد شده جهت تجمع نکردن همشهریان در خلدبرین، بلوک‌های مسدود کننده ورودی‌های خلدبرین را در روزهای اخیر تخریب کردند.

وی با اشاره به جهش آماری بیماری کرونا در استان و شهر یزد، اضافه کرد: تدفین فوتی‌های مبتلا به کرونا در آرامستان خلدبرین با رعایت فاصله‌گذاری و تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

شهردار یزد اظهار کرد: اموات از طریق خودروهای حمل متوفی از سردخانه بیمارستان به ساختمان غسالخانه این آرامستان انتقال یافته و پس از غسل و کفن‌پوشی با رعایت دقیق اصول شرعی و نیز برپایی نماز میت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توسط واحد خدمات امور متوفیان سازمان آرامستان‌ها در داخل قبر گذاشته و با شیوه‌های بهداشتی دفن می‌شود.

وی رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری دانست و از شهروندان درخواست کرد: ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام حضور در آرامستان‌ها، از برقراری تماس با سطوح و تجهیزات این اماکن خودداری کنند و علاوه بر این نیز خانواده متوفیان از برگزاری هرگونه مراسم ختم با عناوین سوم، هفتم، چهلم یا سالگرد در این محل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 450560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.