اجرای سه پروژه طبیعت‌گرایانه در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه سه پروژه مهم از جمله «گذر تاریخ»، «لوپ گل و گیاه» و «گذر ارگانیک» تعریف شده و اجرایی خواهد شد.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه منطقه ۹ در چشم‌انداز فعالیت‌ها و برنامه‌های سال جاری مورد توجه قرار گرفته است و در برنامه سال ۱۴۰۰ به طور جدی اثر مستقیم توجه به این چشم‌انداز در تمام برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی ملموس خواهد بود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پتانسیل‌های این منطقه نگاه طبیعت‌گرایانه به شهر است، افزود: در حال حاضر سه محور اصلی برای پروژه‌های منطقه بر اساس داشته‌های ذهنی و تاریخی آن تعریف شده که شامل گذر تاریخ، لوپ گل و گیاه و گذر ارگانیک است.

وی ادامه داد: در پروژه گذر تاریخ در سریع‌ترین زمان ممکن مسیر پیاده راه گردشگری حدفاصل کوه آتشگاه تا منارجنبان احیا می‌شود؛ این مسیر از دل باغات و کشتزارها و در مجاورت مادی‌های موجود منطقه توسط گروهی از اساتید برجسته دانشگاه هنر اصفهان طراحی شده و برای آن ایستگاه‌ها و توقفگاه‌های مناسب و دلپذیر در نظر گرفته شده است.

رفیعی با اشاره به پروژه لوپ گل و گیاه، گفت: با توجه به وجود گلخانه‌هایی در خیابان‌های قدس و بهشت، این قابلیت وجود دارد که به مرکز گردشگری گل و گیاه تبدیل شود، از این رو ایجاد لوپ گردشگری در خیابان قدس طراحی شد تا ضمن وجود امکانات فروش گل و گیاه با برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای مختلف حضور شهروندان در این فضای زیبا افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در فازهای بعدی پروژه لوپ گل و گیاه حدفاصل خیابان‌های قدس و بهشت اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در خصوص پروژه گذر ارگانیک، تصریح کرد: در این پروژه با توجه به ویژگی‌های طبیعت‌گرایانه منطقه، در صدد ایجاد راسته‌ای برای ارائه محصولات ارگانیک در شهر هستیم که استارت آن با افتتاح خیابان بهستان زده خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم احیای ماربین شهر اصفهان با اجرای پروژه‌های تعریف شده در این منطقه گفت: منطقه ۹ ماربین شهر اصفهان است و راهبردهای ما برای رسیدن به این چشم‌انداز تعریف شده است.

رفیعی با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاهای منطقه ۹ بخش ویژه‌ای از ماربین قدیم اصفهان بوده که از جروکان تا حوالی آزادان و الیادران را در بر می‌گرفته و در کنار آن درچه تا بخشی از جوی آباد را نیز شامل می‌شده است، اظهار کرد: ویژگی منحصر بفرد ماربین سایه‌سار بودن آن بوده است، بنابراین ضمن حفظ و توسعه فضاهای سبز و سایه سارهای منطقه، مبنای توسعه را بر اساس این ویژگی طبیعت‌گرایانه منطقه تعریف کرده‌ایم.

کد خبر 450554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.