پروژه زیرگذر جمهوری پشت پرده‌ای ندارد/ لزوم اطلاع‌رسانی درخصوص جمع‌آوری سبدهای زباله

دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج با طرح موضوعات مختلفی همچون پروژه زیرگذر جمهوری، جمع آوری سبدهای زباله و جایگزاری میدان میوه و تره‌بار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا دشتگرد در نطق پیش از دستور دویست و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که امروز (یکشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول و هفته ورزش و جوانان، تذکراتی جهت رسیدگی به شهردار ارائه داد و اظهار کرد: در مورد املاک قولنامه‌ای، مدیران مناطق شهرداری به مراجعه کنندگان اعلام می‌کنند چنانچه شورا دستور دهد ما دستگاه اجرایی هستیم و اجرا می‌کنیم؛ مدیریت شهری باید تذکر دهد که موضوعی که در قالب رأی دیوان عدالت اداری به شورا ارائه شده است نشان از غیر قانونی بودن ورود شورا به موضوع دارد، بنابر این چنانچه ضوابط اجازه می‌دهد در خصوص صدور پروانه اقدام کنند و امور مردم را به شورا ارجا ندهید.

وی در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم ذیل بند ۲۰ ماده ۵۵ ضمن نمایش تصاویری از صنوف مزاحم سطح شهر، عنوان کرد: شهرداری کرج سالانه هزینه ترمیم و بازسازی پیاده روهای سطح شهر را می‌دهد، اما با پارک کردن خودروهای مربوط به تعمیرگاه‌ها، مصالح از بین می‌رود، خیابان‌ها به واسطه پارک امن ماشین آلات اشغال شده است و چهره محلات را نازیبا می‌کند که لازم است به جد در مورد خیابان ملاصدرا، ابوذر و مطهری پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص املاک طرح اصلاح معبر میرزایی پرور تصریح کرد: طرح اصلاح معبر میرزایی پرور مدت‌ها است که در منطقه هفت در حال انجام است و همه املاک باقی مانده مورد بررسی قرار گرفته و یک رأی برای همه املاک هشت متری و ۱۰۰- ۱۲۰ متری صادر شده است، بنابراین با ارائه مصوبه شورا در این خصوص، شهرداری مردم را هدایت کند تا جلوی سرگردانی شهروندان گرفته شود و مردم در طبقات شهرداری سرگردان نشوند.

رحیم خستو، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه این نشست، اظهار کرد: با توجه به جمع آوری سطل‌های جمع آوری زباله از مقابل منازل در برخی مناطق شهر که به مرور گسترش می‌یابد، ضرورت دارد تا اطلاع رسانی گسترده به شهروندان صورت پذیرد تا از شرایط جدید جمع آوری اطلاع داشته باشند و دچار سردرگمی نشوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بحث قراردادهای شهرداری با شرکت‌های بیمه گذار، عنوان کرد: در این ارتباط باید تمامی خدمات مورد نیاز بیمه‌ای اعم از آتش سوزی، ساختمان‌ها و ماشین آلات و همچنین بیمه تکمیلی پرسنل به صورت یکپارچه و طی قراردادی کلی بین شرکت‌های بیمه گذار به رقابت گذاشته شود و واگذاری‌ها مورد نباشد.

بهسازی پایانه‌ها

منصور وحیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر فردیس نیز در خصوص لایحه شهرداری با عنوان بهسازی پایانه‌های شهرداری این کلانشهر، گفت: موضوع پارک سوار و پایانه‌ها دو موضوع جداگانه است که متأسفانه در بحث پایانه‌ها در گذشته ضعیف عمل شده است انتظار مردم از شورای شهر و شهرداری بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات ساماندهی پایانه مسافربری به عنوان یکی از الویت‌های اصلی اجرایی این شهرستان شود، تصریح کرد: پایانه فرودگاه‌ها و راه آهن بایستی طوری طراحی شوند که به عنوان آبرو و ویترین شهر، به سود همه باشند و احداث پایانه استاندارد مسافرت مردم را آسان‌تر می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج اضافه کرد: برخوردار نبودن این مکان‌ها از شاخص‌ها و استانداردهای تعریف شده در کیفیت خدمات به مردم تأثیر منفی گذاشته و نارضایتی و گلایه‌مندی های مخاطبان را در این زمینه به دنبال دارد.

وحیدی یادآور شد: وجود پایانه در شهر از اصلی‌ترین نیازها و مطالبات مردم است و پایانه‌ها به عنوان مفصل ارتباطی جاده‌های برون شهری و درون شهری، مانع تردد اتوبوس‌ها به داخل شهرها می‌شوند و از این رو در بهبود وضعیت ترافیک، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شهرها و ایجاد امنیت، آرامش، هدایت و مدیریت سفرها نقشی سازنده و ارزنده ایفا می‌کنند.

میدان مرکزی میوه و تره‌بار کرج پاسخگوی نیاز استان البرز نیست

فریده بزنی بیرانوند، رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه عنوان کرد: طی بازدیدی که از میدان مرکزی بزرگ میوه و تره بار کرج در جاده محمد شهر داشتیم با توجه به اینکه این میدان تنها میدان مرکزی میوه و تره بار استان البرز است باعث افزایش ترافیک محدوده جنوب کرج به سمت ماهدشت- اشتهارد و سختی در تردد شهروندان شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه میدان مرکزی میوه و تره‌بار کرج پاسخگوی نیاز استان البرز نیست و لازم است این میدان در مکان دیگری در شهر راه‌اندازی شود، افزود: در میدان خوارزمی کرج ورودی کمال‌شهر قطعه زمینی موجود است که می‌شود بازار مرکزی میوه و تره بار به این مکان منتقل شود.

بزنی بیرانوند با اشاره به حرکت اخیر خدمات شهر شهرداری در خصوص جمع آوری سبدهای زباله جلو منازل تصریح کرد: به مجموعه شهرداری در ارتباط با جمع آوری سطل‌های زباله بدون اطلاع رسانی به شهروندان تذکر می‌دهم متأسفانه در طول مدت جمع آوری سبدهای جلوی ساختمان‌ها جایی برای آنها تعریف نشده و مردم زباله‌ها را بیرون می‌گذارند موجب بی نظمی در سیمای شهر و مبلمان شهری و همچنین باعث می‌شود حیوانات (گربه و سگ) زباله‌ها را به هم بریزند و به سلامتی بهداشت مردم آسیب می‌رسانند در این راستا از شهرداری خواهشمندم هر چه سریع‌تر تدبیری برای سطل‌های مکانیزه جمع آوری زباله بیندیشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج اظهار کرد: شورای شهر کرج طرحی در خصوص ساماندهی روز بازارها و بازارچه‌ها ارائه داد مبنی بر اینکه روز بازارها که بیشتر به دنبال فروش اغذیه بودند جمع آوری و غرفه‌های برای فروش محصولات خود داشته باشند که متأسفانه این امر محقق نشده و همچنان روز به روز بر تعداد وانت بارهایی که اقدام به توزیع غذای خانگی می‌کنند بیشتر شده است که این اقدام هم موجب آلودگی و هم سلامت مردم را به خطر می‌اندازد که باید سریعاً جلوگیری و جمع آوری شوند.

اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه زیرگذر جمهوری و مباحثی که در رسانه‌ها و محافل مطرح شده، روز گذشته نشستی شش ساعته با حضور شهردار، اعضای مشاورین و سایر دست‌اندرکاران برگزار شد و دغدغه‌های موجود از ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که امیدواریم خروجی آن رضایت خاطر همگان را به همراه داشته باشد.

وی افزود: پروژه زیرگذر جمهوری هیچ پشت پرده‌ای ندارد و همچون سایر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در راستای رفاه حال شهروندان طراحی و اجرایی شده است لیکن برخی دوستداران طبیعت و رسانه‌ها و شخصیت‌ها دیدگاه‌هایی با هدف صیانت از محیط زیست و درختان محدوده مذکور دارند که به منظور بازخوانی آنها و اتخاذ بهترین راهکار، تصمیم بر توقف موقت پروژه گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بنا نیست پروژه زیرگذر جمهوری به محل اختلاف و دودستگی تبدیل شود و این طور نیست که عده‌ای دوستدار طبیعت باشند و عده‌ای به مرگ درختان رضایت دهند، حداقل چنین روحیه‌ای در شورای پنجم کرج وجود ندارد، ما خواستار حل مشکلات شهری و توجه به معضل ترافیک در بستر رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی هستیم و هر تصمیمی در این راستا قابل دفاع است و نمایندگان مردم در این دیدگاه اتحاد نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فرصت خوبی برای مشارکت نخبگان، دوستداران محیط زیست، تشکل‌های مردم نهاد و مراجع تخصصی مهیا شده تا دیدگاه و نقطه نظرات خود را به اطلاع دست‌اندرکاران و اعضای شورای اسلامی شهر کرج برسانند تا در اتخاذ تصمیم نهایی مد نظر قرار گیرد و شهروندان یقین بدانند که حفظ هویت اجتماعی شهر و صیانت از حیات درختان برای نمایندگان آنها در پارلمان محلی در درجه نخست اهمیت و اولویت قرار دارد.

سلیم نژاد ادامه داد: شهر متعلق به شهروندان و همه ذینفعانی است که در آن ساکن هستند و زندگی می‌کنند لیکن شورای اسلامی شهر مدعی نقص و کاستی در تصمیم گیری ها نیست و شاید درسی که پروژه زیرگذر جمهوری به همه ما داد، توجه بیشتر افکار عمومی به عملکرد و رویکردهای نهاد مدیریت شهری است تا چنانچه دغدغه و دیدگاهی درباره اجرای پروژه‌ها وجود داشت در بدو کار شناسایی و مرتفع شود و به عنوان میراثی شوم به آیندگان منتقل نشود.

کد خبر 450521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.