پشت پرده تهدید به اعدام رئیس جمهور

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

مؤتلفه با کاندیدای حزبی وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

حسن غفوری فرد عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا حزب «موتلفه اسلامی» به عنوان یک تشکیلات سیاسی ریشه دار همانند انتخابات سال ۹۶ قصد دارد که یک کاندیدا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند؟، اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی از سال ۴۲ تا کنون فعالیت دارد و تنها حزبی است که در بیش از ۲۵۰ نقطه کشور دفتر دارد. اما تنها وجود یک حزب فعال در کشور کافی نیست و باید احزاب مختلف با یکدیگر در عرصه انتخابات رقابت کنند. متأسفانه در کشور ما عدم وابستگی به احزاب نوعی افتخار محسوب می‌شود و افراد برای اینکه خود را معرفی کنند می‌گویند که عضو هیچ حزب و دسته‌ای نیستند.

وی ادامه داد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حزب موتلفه اسلامی از دو ماه قبل شروع به ارزیابی فضای انتخاباتی پیش رو کرده و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

غفوری فرد در پاسخ به پرسش دیگری با این مضمون که آیا موتلفه به صورت مصداقی به کاندیدای خاصی نیز رسیده است؟، اضافه کرد: خیر! اما بررسی‌ها ادامه دارد و به احتمال زیاد در سال آینده حزب موتلفه اسلامی کاندیدای موردنظر خود را برای شرکت در عرصه رقابت معرفی خواهد کرد.

چه کسانی به دنبال عصبانی کردن روحانی هستند؟

محمدرضا بادامچی، با اشاره به توییت اهانت‌آمیز مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در آن خواهان اعدام و استیضاح رئیس جمهوری شده بود، گفت: خیلی تأسف‌آور است که برخی نشسته اند و از خودشان حکم صادر می‌کنند این اقدام علیه مقامات کشوری صحیح نیست.

وی افزود: افراد می‌توانند نظرشان را بدهند همان طور که رئیس جمهوری نظر خود را اعلام می‌کند. در چنین مقطعی که با بحران اقتصادی رو به رو هستیم و کشور به انسجام عمومی نیاز دارد، باید از سخنان رئیس جمهوری استقبال کرد. از این حرف باید با کشورهای دیگر مذاکره کنیم حرف و سخنی درست از رئیس جمهوری است. باید از این همه تنش و دوئل دوری کرد و انسجام و وحدت کشور را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه اتاق فکری در پشت این قضیه است، گفت: قطعاً گروهی همیشه با تندروی مانع توسعه بودند همین طرز تفکر باعث شد نتوانستیم FATF را از مجلس بگذرانیم و عده‌ای مجلس قبلی را دور زدند و باعث ضعف مجلس شدند و باعث شد امروز کشور به این مشکلات بیفتد.

نماینده سابق تهران با بیان اینکه عده‌ای هدفشان از این اقدام دولت عصبانی کردن دولت است، یادآور شد: قطعاً پشت سر چنین رفتارهایی اهداف انتخاباتی قرار دارد که به خیر کشور نیست. اگر ما خیر کشور و سرافرازی کشور را بخواهیم باید از بیان این گونه مطالب جلوگیری کنیم. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر به این اقدام مجتبی ذوالنوری ورود کند چرا که ما موضوعی مهم‌تر از این قضایا نداریم.

به گزارش ایرنا مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توئیتر خود با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهوری درباره صلح امام حسن (ع) خواستار مجازات رئیس جمهوری شده است.

پشت پرده جنگ سیاسی علیه دولت روحانی

هر روز که می‌گذرد گویی عطش مخالفان دولت برای رسیدن به کرسی ریاست در پاستور بیشتر از دیروز می‌شود وگرنه این حجم از هجمه و اهانت علیه فردی که رئیس جمهوری یک کشور ۸۵ میلیونی است، عجیب است! آنهم در شرایطی که برخی از این مخالفان نه در کسوت کنشگر و فعال سیاسی بلکه به عنوان یکی از مسئولان کشور اقدام به توهین علنی به حسن روحانی می‌کنند.

در واقع به نظر می‌رسد تحمل رقیبِ برنده در دو انتخابات ریاست جمهوری در هفت سال گذشته به قدری برای آنان سخت بوده که حالا دیگر طاقت ۹ ماه صبر را برای سپری شدن مدت زمان باقیمانده از عمر دولت ندارند. برای همین برایشان اصلاً مهم نیست که حتی در کسوت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام رئیس جمهور کشور شوند!

این هجمه‌های جدید در حالی انجام شد که چندی قبل و در پی تشدید حملات دیگری به دولت دوازدهم، روحانی خطاب به مخالفان دولتش گفته بود: «از همه آنهایی که بیرون صحنه تصمیم‌گیری هستند که البته ممکن است مقامی داشته باشند یا دو سه ماه آینده مقامی پیدا کنند خواهش می‌کنم که کمک کنند. شرایط ما شرایط مرید جمع‌کردن نیست. شرایط ما شرایط جنگ سیاسی نیست.»

مرعشی: هرکس نمی‌تواند با رهبری هماهنگ باشد کاندیدای ۱۴۰۰ نشود

در حالی که کمتر از ۹ ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و تنور انتخابات هم هنوز داغ نشده؛ سیدحسین مرعشی، تکنوکراتِ خوش برخورد و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از برگزاری نشست‌های اصلاح‌طلبان و معرفی مجموعه انتخاباتی آنها در اواخر آبان ماه خبر می‌دهد.

هرچند او هم مانند سایر اصلاح طلبان و فعالان سیاسی کشور منتقد عملکرد دولت فعلی است، دولتی که در انتخابات ۹۶ مورد حمایت او و هم حزبی‌هایش بود، اما مرعشی همچنان بر گذر از راه انتخابات و مشارکت قانونی در عرصه سیاسی کشور تاکید دارد و می‌گوید که حزب کارگزاران سازندگی برنامه جامعی برای آینده کشور تدوین کرده است، موضوعی که شاید این گمان را به ذهن متبادر کند که کارگزارانی‌ها بیش از هر زمان دیگر قصد ظهور و بروز و کنش‌گری در میدان سیاست کشور را دارند.

او از ۶ کاندیدهای حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم رونمایی می‌کند؛ غلامحسین کرباسچی، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، عبدالناصر همتی، مصطفی هاشمی‌طبا و ملک‌زاده. هرچند می‌گوید هیچیک از این افراد هنوز این کاندیداتوری را نپذیرفتند.

مرعشی، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و ایران را فرصتی برای تغییر در کشور ارزیابی کرده و معتقد است: «چه بایدن رئیس جمهور آمریکا شود چه ترامپ، سیاست این کشور در خصوص ایران تغییر می‌کند. هرچند از این سو تاکید می‌کند رئیس جمهوری باید در ایران سرکار بیاید که بتواند قدرت رهبری را با خود همراه کند؛ مرعشی شفاف‌تر از هر زمان دیگر می‌گوید: هرکس نمی‌تواند با رهبری هماهنگ باشد اصلاً کاندید انتخابات ریاست جمهوری نشود.»

کد خبر 450518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.