برگزاری مجازی جشنواره، فرصتی مغتنم و فراگیر برای همه کودکان و نوجوانان ایرانی است

بیانیه سی و سومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه این جشنواره، قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیانیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امروز (۲۷ مهرماه) در آئین افتتاحیه این جشنواره قرائت شد. در این بیانیه آمده است:

"بیش از سی دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گذشته و نزدیک به دو دهه است که اصفهان، شهر هنر و ادب و فرهنگ فارسی، میزبان این رویداد جهانی است. جشنواره‌ای که به ایستگاه سی و سوم رسیده و امسال به ناچار و به خاطر فراگیری ویروس کرونا، این رویداد سینمایی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

با این وجود، نام جشنواره با هویت و تاریخ اصفهان و یکی از نمادهایش یعنی سی و سه پل، این میراث تاریخی ارزشمند، در قلب نصف جهان گره خورده است. کودکان و نوجوانان اصفهانی دوره سی و سوم جشنواره را در شرایطی ویژه و به صورت مجازی آغاز می‌کنند که قرار است امسال در برپایی موزه و مرکز اسناد جشنواره، کمک کنند و دستاوردها و میراث‌های جشنواره را جمع‌آوری کنند.

برگزاری مجازی این جشنواره، فرصتی مغتنم و فراگیر برای همه کودکان و نوجوانان ایرانی است؛ جشنواره با یادآوری این نکته که سینما زنده است و می‌تواند از هر خانه یک سینما و از هر کودک، یک داور بسازد، زمینه شناسایی بروز استعداد و توانمندی‌های کودکان ایرانی در دنیای هنر هفتم را بیش از پیش فراهم کرده است. "

به گزارش ایمنا، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تا جمعه (دوم آبان ماه) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 450513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.