اختصاص بخشی از هزینه جشنواره به هدایایی برای کودکان/خانه‌ها باید پایگاه‌های فرهنگی شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه شاید برخی از کودکان به دلیل نداشتن امکانات، نتوانند فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم کودک را تماشا کنند، گفت: تصمیم گرفتیم با همکاری آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های مربوطه، بخشی از هزینه‌های این دوره از جشنواره را به هدایایی برای این کودکان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان، امشب (۲۷ مهرماه)، در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: به مسئولان جشنواره تبریک می‌گویم که در شرایط شیوع ویروس کرونا، به زیبایی این مراسم و جشنواره را به صورت مجازی برگزار می‌کنند؛ همین‌طور از تمامی شهرداران خواهرخوانده اصفهان که برای این جشنواره پیام ارسال کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امیدوارم جشنواره سی و سوم در شهر سی و سه پل بتواند شعار خود را به خوبی تحقق بخشد، افزود: امسال در شرایط سخت کرونایی، کودکان و نوجوانان بیشتر از گذشته وقت خود را در منزل می‌گذرانند و باید از این فرصت استفاده کرد و سینما را که یک پایگاه فرهنگی است، به خانه‌ها برد تا منازل نیز به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شود و کودکان و نوجوانان ایرانی، فیلم‌هایی که از فضای مجازی به خانه‌های آنان می‌آید را ببینند و همانند یک داور متخصص در مورد آنها اظهار نظر کنند.

نوروزی تصریح کرد: این جشنواره در دل خود پیامی دارد که زندگی پابرجاست؛ شرایط کرونایی نمی‌تواند زندگی را متوقف کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که در دوره کنونی جشنواره، بیش از ۱۰۰ فیلم به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که حتی کسانی که امکانات کمتری در سطح کشور دارند هم می‌توانند از این فیلم‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: چون ممکن است برخی از کودکان به دلیل نداشتن ابزار لازم نتوانند فیلم‌های جشنواره را تماشا کنند؛ به همین دلیل، تصمیم گرفتیم که با همکاری آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های مربوطه، بخشی از هزینه‌های جشنواره را به هدایایی برای این کودکان تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: اصفهان به عنوان مرکز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک هر سال بهتر از گذشته و زیباتر از سال‌های قبل، برنامه‌ها را اجرا کرده است و امسال کسی باور نمی‌کرد که در چنین مکانی با چنین شرایطی، این برنامه اجرایی شود؛ با این حال با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب، شاهد برگزاری جشنواره بسیار خوبی خواهیم بود. اصفهان افتخار می‌کند که با قدرت، میزبان چنین جشنواره‌ای است.

نوروزی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان آینده این شهر و همه ما هستند، آنها آینده جامعه بشری را می‌سازند، پس همه ما اعم از مجریان تا خانواده‌ها موظفیم تا زمینه را برای رشد و شکوفایی این انسان‌های آینده ساز فراهم کنیم. در این راه باید صبوری، همراهی و دلسوزی کنیم ضمن اینکه همه کارها را با عشق و علاقه انجام می‌دهیم.

کد خبر 450506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.