پروانه‌ها پر کشیدند؛ کودکان در خانه نظاره می‌کنند

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با برگزاری مراسم افتتاحیه در اصفهان رسماً آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز (۲۷ مهرماه) جشنواره فیلم کودک متفاوت‌ترین افتتاحیه خود را پشت سر می‌گذارد؛ افتتاحیه‌ای که تأثیر گرفته از شیوع ویروس کرونا بدون حضور کودکان که رکن اساسی جشنواره هستند، برگزار شد. سی و سومین افتتاحیه، شاید خلاق‌ترین آن نیز باشد؛ چراکه با وجود تمام محدودیت‌ها سعی شده تا کودکان همچنان حس و حال جشنواره حتی از پشت تلویزیون نیز احساس کنند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سقف فرهنگسرایی که از حدود ۵۰۰ واحد آپارتمانی در شهرک امیریه اصفهان قابل مشاهده است، رسماً آغاز به کار کرد. یکی از متفاوت‌ترین آغازها برای پرواز پروانه‌هایی که دل کودکان یک شهر و کشور برای این لحظه پر می‌کشد. جشنواره فیلم کودک فرصتی برای عرض اندام سینمای کودک است، سینمایی که بخشی بزرگی از افتخارات سینمای ایران را شامل شده و مخاطبان آن مهم‌ترین اقشار جامعه یعنی کودکان و نوجوانان هستند.

جشنواره سی و سوم علی‌رغم تمام مشکلات و مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا، برگزار شده تا چراغ سینما و جشنواره‌های سینمایی را روشن نگه دارد. جشنواره‌ای که مانندی قلبی تپنده برای سینمای کودک و نوجوان ایران و یکی از انگیزه‌های فیلمسازان این جنس سینما محسوب می‌شود، این بار به شکل مجازی آغاز به کار کرد.

در میان چشمان ده‌ها کودک که به نمایندگی از تمام کودکان ایران، از پنجره خانه خود افتتاحیه را به نظاره نشستند. در جایگاه بر بلندای یک ساختمان با نقشی از پروانه، افتتاحیه جشنواره‌ای با شعار "هر خانه یک سینما، هر کودک، یک داور" آغاز شد.

اصفهان افتخار می‌کند که با قدرت میزبان جشنواره فیلم کودک است

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در افتتاحیه جشنواره سی و سوم گفت: اصفهان به عنوان مرکز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک هرسال بهتر از گذشته و زیباتر از سال‌های قبل، برنامه‌ها را اجرا کرده است و امسال کسی باور نمی‌کرد با چنین شرایطی، این برنامه اجرایی شود؛ با این حال با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب، شاهد برگزاری جشنواره بسیار خوبی خواهیم بود. اصفهان افتخار می‌کند که با قدرت، میزبان چنین جشنواره‌ای است.

او همچنین با بیان اینکه "کودکان و نوجوانان آینده این شهر و همه ما هستند، آنها آینده جامعه بشری را می‌سازند" تاکید کرد: پس همه ما اعم از مجریان تا خانواده‌ها موظفیم تا زمینه را برای رشد و شکوفایی این انسان‌های آینده ساز فراهم کنیم. در این راه باید صبوری، همراهی و دلسوزی کنیم ضمن اینکه همه کارها را با عشق و علاقه انجام دهیم.

جشنواره امسال، دری جدید به روی سینمای ایران گشود

همچنین علیرضا تابش، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نیز درباره برگزاری آنلاین جشنواره اظهار کرد: جشنواره امسال، دری جدید به روی سینمای ایران گشود؛ تلاش دوماهه همکاران من در بخش فنی، نویدبخش جشنواره‌ای متفاوت در دوره سی و سوم است تا کودکان و نوجوانان ایرانی بتوانند لحظاتی شاد را در خانه‌های خود تجربه کنند. این احساس را دارم که در کنار کادر قهرمان درمان کشور، توانسته‌ایم که باری هرچند کوچک از دوش مردم برداریم و لحظاتی خوش را برای آنها در یک بازه شش روزه رقم بزنیم.

او به آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای دیجیتال نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم جشنواره سی و سوم خاطران متفاوتی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی رقم بزند؛ نسلی که متولد عصر دیجیتال است و بهره برداری از این جشنواره را با مهارت بیشتری انجام می‌دهد.

برافراشته شدن پرچم جشنواره توسط قهرمان یخ‌نوردی جهان

پس از پخش پیام‌ها محمدرضا صفدریان، قهرمان یخ نوردی جهان پرچم سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان را در بین دو برج شهرک امیریه برافراشت، البته که ورزش شدید باد اجازه تکمیل این مانور را نداد.

همچنین به پاسداشت از زحمات کادر درمان در بحران کرونا و زنده نگه داشتن یاد شهدای سلامت، ترانه‌ای از رضا صادقی هم‌خوانی شد. ترانه‌ای از جنس احساسات خالص کودکانه که پیامی برای تمام رزمندگان ایران در جنگ با ویروس کرونا خوانده شد.

مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حوالی ساعت ۲۰ با آتش افشانی سه و سه پل اصفهان به پایان رسید. گفتنی است، این جشنواره تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای تماشا آثار می‌توانند به فیلیمو، تیوا و نماوا مراجعه کنند.

کد خبر 450500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.