هیچ دفاعی از شرایط موجود کشور نمی‌توان کرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود 90درصد جامعه امروز ایران در تامین مایحتاج اولیه زندگی خود درمانده اند، وقتی گرفتاران ازاین نوع به اینجانب مراجعه می‌کنند به عنوان مدافع و سرمایه گذار این نظام هیچ دفاعی نمی ‌توانم داشته باشم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: همگی بر شرایطی که تحریم‌ها علیه ملت ایران مخصوصاً در دوران شیوع کرونا تحمیل کرده واقفیم اما به عنوان عضوی از جامعه مظلوم و تحت فشار ایران و نماینده مردم شهر و شهرستان اصفهان اذعان می‌کنم که این زندگی برای اکثریت جامعه قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از کارخانجات تعطیل یا با ظرفیت بسیار پایین کار می‌کنند، پروژه‌های نیمه تمام ناتمام مانده، اشتغال زایی نه تنها انجام نشده بلکه بیکاری کارگران و جامعه مفید و مؤثر به دلیل رکود تورمی در کشور، خانواده‌ها و مسائل اجتماعی را دچار چالش کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد جامعه امروز ایران در تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود درمانده‌اند و وقتی شهروندان گرفتار به من مراجعه می‌کنند به عنوان مدافع و سرمایه گذار این نظام، نمی‌توانم هیچ‌گونه دفاعی داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان، تعطیلی کارخانجات، رکود، تورم و گرانی افسار گسیخته و متداوم و کاهش ارزش پولی کشور و تمسخر ریال ایران توسط همسایگان که روزی حسرت و آرزوی ایرانی بودن داشتند قابل تحمل نیست؛ هر کسی که به ایرانی بودن خود تعصب داشته باشد، هرکسی به نظام جمهوری اسلامی غیرت نشان می‌دهد، نمی‌تواند کاهش ارزش ریال را در مقابل واحد پولی دیگر کشورها ضعیف ببیند.

شریعتی‌نیا افزود: گرانی ساعت به ساعت اجناس حتی مدیران فروشگاه‌ها را بلاتکلیف کرده، دولت باید در این مورد پاسخگو باشد که چه نظارتی انجام می‌شود و چرا رویه صحیحی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: جوانانی که همه جور مدرک تخصصی و تحصیلی دارند، جویای کار و آماده تشکیل زندگی مشترک هستند، توان ازدواج نداشته و امیدی به ازدواج و تشکیل خانواده و در اصل امیدی به آینده ندارند، جواب ما برایشان چیست؟ دولت در این خصوص جوابی منطقی بدهد تا ما نیز به مردم بگوییم. سوال بنده از طرف مردم این است، اصلاً به کجا می‌خواهیم برویم، به کجا می‌خواهیم برسیم؟

کد خبر 450494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.