بی‌توجهی نسبت به حفظ جان شهروندان در تردد موتورسیکلت‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود تذکر بسیار، گویا حفظ جان موتورسیکلت سواران و شهروندان اهمیت چندانی ندارد و به بهانه‌های واهی نست به اعمال قانون متخلفان بی‌توجهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر لزوم توجه به ایمنی تردد راکبان موتور سیکلت در شهر اظهار کرد: با افزایش سرسام آور قیمت خودرو بسیاری از مردم قادر به تهیه موتور سیکلت نبوده و راکبان این وسیله نقلیه در شهرها رو به افزایش است و اگر توجه ویژه و خاص در راستای اعمال قانون و کنترل موتورسیکلت سواران متخلف نشود، امنیت جانی آنان و شهروندان به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه با وجود تذکر بسیار، گویا حفظ جان موتورسیکلت سواران و شهروندان اهمیت چندانی ندارد و به بهانه‌های واهی نسبت به اعمال قانون متخلفان بی‌توجهی می‌شود، افزود: البته لازم نیست که اعمال قانون الزاماً با جریمه و ضبط موتورسیکلت باشد و می‌توان از طریق دیگر اقدامات قانونی انجام داد که هم صاحبان و راکبان دارای گواهینامه موتورسیکلت و پلاک شناسایی شوند هم به جنبه بازدارندگی و آموزشی آن توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زمین‌هایی با کاربری‌های مختلف در فواصل اصفهان و بهارستان، برخوار، میمه و خمینی شهر و مسیر جاده فرودگاه موجب نگرانی برای این کلانشهر شده، تصریح کرد: این موضوع سبب اجازه ساخت و ساز و تغییر کاربری‌ها تحت پوشش دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های آنها شده و نبود کنترل و توجه بر آن و تفکیک‌های خاص بدون برنامه مشکلاتی را برای کلانشهر اصفهان ایجاد می‌کند که نیاز به توجه خاص و تعامل بیشتر با وزارت راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی دارد.

وی از شهردار اصفهان درخواست کرد برای مدیریت این کاربری‌ها اقدامات لازم را انجام دهد تا اصفهان دچار معضلات مختلف همانند آنچه در آزادسازی رینگ چهارم رخ داد و تغییر کاربری بدون برنامه هزینه‌های مضاعفی را به شهر تحمیل کرد، نشود.

برشان با اشاره به شیوع کرونا و معضلات ناشی از آن در جامعه، اظهار کرد: ویروس کرونا عامل از دست رفتن اشتغال بسیاری از کارگران و مزدبگیران و تعطیلی و رکود بسیاری از مشاغل شده و توجه نکردن دولتمردان به آن می‌تواند خود نیز عامل شیوع بیشتر این ویروس شود به‌ویژه کارگرانی که به ترس از دست دادن شغل و نداشتن دستمزد در ایام قرنطینه از ابراز بیماری خودداری کرده یا تأمین هزینه بیماری برای آنها مقدور نیست.

وی تاکید کرد: بر دولت واجب است به هر نحو ممکن همگام با سایر اقدامات پیشگیرانه ترتیبی اتخاذ کند که کارگران در تعامل با وزارتخانه‌های ذی‌ربط دغدغه از دست دادن شغل را نداشته باشند و امکانات و تسهیلات درمانی برای آنان در اولویت بخش سلامت باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هرچند تحریم‌ها و شیوع کرونا عامل بازدارنده‌ای در بخش گردشگری بوده اما سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بخش کارنامه قابل قبولی ارائه کرده اما در بخش احیای میراث و بافت‌های تاریخی به دلایل متعدد از جمله کمبود بودجه و نداشتن برنامه مدون و قابل حصول قادر به مرمت، احیا و بازسازی آثار گرانقدر تاریخی نبوده و بسیاری از خانه‌ها و اماکن تاریخی به دلیل بی‌توجهی‌ها یا از بین رفته یا در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: این معضل به خانه‌هایی که مالکیت آن با میراث فرهنگی و اشخاص است نیز مربوط شده و وضعیت آن‌ها دیگر قابل احیا و بازسازی نیست؛ به نحوی که به مخروبه یا زباله دان تبدیل و عامل بی هویتی شهر شده است.

برشان گفت: اگر در تعامل شهرداری، راه و شهرسازی و برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌های ذیربط با مشارکت بخش خصوصی، فکری اساسی برای بافت مرکزی و هم جوار آثار گرانبها و جهانی شهر نشود، برخی از نقاط در مناطق سه و یک شهرداری به مخروبه تبدیل و خالی از سکنه و هویت شهری خواهند شد که زیبنده این شهر تاریخی و جهانی نخواهد بود.

کد خبر 450493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.