شمارش معکوس برای ورود نخستین گروه اتوبوس‌های جدید تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نخستین گروه اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدیدی که قراردادش با شرکت ایران خودرو امضا شده بود، از ۲۴ روز آینده تحویل شهرداری تهران می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدمناف هاشمی با اشاره به قرارداد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با شرکت ایران‌خودرو، افزود: پیش‌پرداخت این قرارداد، هفته گذشته به حساب شرکت ایران خودرو واریز شد.

وی با بیان اینکه مبلغ این قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: طبق این قرارداد یک ماه پس از واریز نخستین پیش پرداخت باید گروه اول اتوبوس و مینی‌بوس‌ها به شهرداری تحویل داده شود.

به گفته وی از مجموع ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل با استاندارد یورو ۴ و مجهز به فیلتر دوده و ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز، با استاندارد یورو ۶ و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس است؛ طبق این قرارداد ماه اول ۲۲ دستگاه‌، ماه دوم ۴۸ و ماه سوم و چهارم ۷۰ دستگاه و در ماه آخر ۴۰ به شهرداری تهران تحویل خواهد شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر گشایش و بهره‌برداری ۱۲ ایستگاه مترو در شش ماهه دوم امسال، افزود: نخستین ایستگاه مترو (برج میلاد) در برنامه امسال قرار بود مهر افتتاح شود که به علت نبود پله‌های برقی، بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: پله‌های برقی وارداتی است و همین سبب شد که حدود ۲۰ روز مشکلات گمرکی ایجاد شود، اما در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 450470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.