از ورزش صبحگاهی در صحن شورا تا طرح مشکلات ورزش حرفه‌ای و همگانی اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در جلسه علنی شورا درخواست‌های خود را از مدیرکل ورزش و جوانان استان مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص افزایش سرانه ورزشی باید مشخص شود این طرح به کجا رسیده و لزوم اهتمام به نتیجه‌گیری این موضوع بررسی شود و همچنین توزیع متوازن امکانات در حوزه ورزش باید مورد توجه اداره ورزش و جوانان قرار گیرد. از مسئولان شهری تقاضا دارم با هماهنگی بین دستگاه‌ها این مهم در همه مناطق شهر اجرایی شود.

زندآور تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر بودجه خوبی را برای حوزه تربیت بدنی اختصاص داده‌اند اما لازم است شرایط حضور بخش خصوصی برای توسعه بیشتر این حوزه فراهم شود تا تمامی اهداف آن عملی شوند.

رضا امینی عضو دیگر شورای شهر اصفهان با اشاره به استفاده از کاربری‌های مسکونی برای فعالیت‌های ورزشی در شهر، گفت: این موضوع در طرح تفصیلی باعث بروز مشکلاتی برای شهرداری و مالکان شده است.

وی ادامه داد: باید دلایل تحقق نیافتن سرانه ورزشی استان از سوی اداره ورزش و جوانان مشخص شده و مشکلات احتمالی برطرف شود.

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان موفقیت‌های کمتری در عرصه کشوری کسب کرده‌اند و به نظر می‌رسد برای حضور قدرتمند آنها در میادین اقدام خاصی نمی‌شود؛ در این رابطه مسئولان استانی نیز موضع انفعالی اتخاذ کرده‌اند.

اصغر برشان، خزانه‌دار شورای شهر در خصوص توسعه ورزش قهرمانی استان اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان باید برای توسعه ورزش همگانی برنامه‌های بیشتری اجرا کند؛ از طرفی بخش ورزش کارگری در استان رو به افول است و با توجه به اینکه دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن در گذشته در این حوزه فعالیت داشتند نیاز است دوباره به این مورد توجه شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و در حوزه ورزش همگانی سازمان‌ها و صنف‌ها اقدامات مؤثری نشده و عملاً این برنامه‌ها مغفول مانده است. برای ایجاد انگیزه و البته ارتقای سطح سلامتی افراد حاضر در ادارات باید اداره ورزش و جوانان موارد را به طور جدی پیگیری و عملی کند.

نصیر ملت، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه با اشاره به وجود اراضی با کاربری‌های ورزشی اظهار کرد: اراضی ورزشی در طرح تفصیلی پیش بینی شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است بنابراین نیاز است اداره ورزش و جوانان از طریق تهاتر اراضی برای افزایش زمین‌ها با کاربری ورزشی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا فرصت ارزشمندی برای شناسایی استعدادها در مدارس پیش آمده بود اما بعد از آن این مهم فراموش شده است بنابراین از اداره ورزش و جوانان تقاضا دارم با تغییر رویه در این خصوص بستر استعدادیابی مجدد دانش آموزان در عرصه‌های ورزشی را فراهم کند.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: حال ورزش و باشگاه‌های اصفهانی مساعد نیست و همانطور که گفته شد باید برای موفقیت‌ها برنامه‌ریزی شود تا شور و نشاط در جامعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: زیر ساخت‌های ورزشی و ورزشکاران و مدال‌آوران اصفهانی باید حمایت شوند حتی پیشنهاد می‌شود طرحی را در شورای شهر برای حمایت از قهرمانان تدوین کرد تا انگیزه آنان برای حضور در میادین افزایش یابد.

ملت گفت: نیاز به برنامه‌ای برای ساماندهی مسائل و امور جوانان داریم، البته حضور دستگاه‌های دیگر در این مورد احساس شده و اداره ورزش و جوانان باید با هماهنگی بین دستگاهی برای افزایش شور و نشاط جوانان برنامه‌هایی تدوین کند.

فریده روشن، سخنگوی شورای شهر اصفهان نیز با تاکید بر لزوم توجه به حفظ سلامت زنان و افزایش رغبت آن‌ها به ورزش، اظهار کرد: ورزش زنان استان نیازمند نگاهی ویژه از سوی اداره کل ورزش و جوانان است تا با توسعه هرچه بیشتر آن فرصت بیشتری برای ارائه توانمندی‌های زنان ورزشکار فراهم شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ملی در اشاعه ورزش زنان تصریح کرد: رسانه ملی در حوزه ترویج فرهنگ ورزش همگانی زنان جایگاه مهمی دارد و باید از سوی اداره ورزش و جوانان با رسانه ملی تعامل ویژه‌ای بشود تا این فرهنگ بیش از پیش ترویج یابد.

به گزارش ایمنا، در حاشیه حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، حبیب الله ناظریان معاون ورزش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به‌جای صحبت درباره مسائل ورزشی شهرداری، حاضران در جلسه را به انجام حرکات ورزشی دعوت کرد و افراد حاضر برای دقایقی در صحن شورا ورزش صبحگاهی کردند.

کد خبر 450455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.