تکمیل پل دوستدار عابرپیاده "قو" در استونی

شهرستان پارنو در کشور استونی، میزبان پل عظیمی به نام "پل قو" است که اخیراً طی یک پروژه، به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساخت و ساز پل قو، سومین پل بزرگ شهرستان پارنو از سه مرحله تشکیل شده که اخیراً، فاز دوم پیاده‌سازی پروژه آن به بهره‌برداری رسیده است. مقامات رسمی پارنو در نظر دارند همزمان با شروع فصل بهار، مرحله آخر تکمیل پروژه را که شامل ساخت پلی منحنی شکل است، آغاز و ظاهر آن را با نام "قو" سازگار کنند. سال گذشته، رقابتی برای طراحی پل فوق بین معماران مشهور استونیایی برگزار شد که همه شرکت‌کنندگان میدان را به سود خلاقان استودیو معماری Trilog که طرح پل قو را ارائه دادند، ترک کردند.

پل قو از سه ساختار قوس‌مانند، بسیار زیبا و مدرن ساخته شده و طولی حدود ۳۵۰ متر را در بر گرفته است. قسمت ورودی و خروجی پل هر یک ۱۲۵ متر طول دارد و به عنوان درازترین پل در کشور استونی شناخته شده است. معماران پل اخیراً تصمیم گرفته‌اند بخش‌های دیگری به پل اضافه کنند تا مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را از فضایی که به تردد خودروها اختصاص داده شده است، جدا کنند. علاوه بر این، معماران در نظر دارند در مسافت‌های معین از یکدیگر، فضاهایی برای استراحت دوچرخه‌سواران و عابران پیاده ایجاد کنند تا کاربران پل بتوانند هنگام خستگی به استراحت بپردازند. علاوه بر این، فضاهای تفریحی سراسر پل را در بر خواهد گرفت و به کاربران پل امکان تماشای چشم‌اندازه‌های زیبای آب‌های اطراف را خواهد داد.

در طراحی جاده‌ها و خیابان‌هایی که به پل قو متصل است، امنیت تردد کاربران پیاده و رانندگان به طور کامل مورد توجه قرار گرفته شده است. در هر دو طرف پل، مسیرهایی به عرض ۴ متر تعبیه خواهد شد که در آن دوچرخه‌سواران و عابران پیاده می‌توانند با امنیت خاطر تمام، به رفت و آمد بپردازند.

کد خبر 450429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.