برگزاری خود ممیزی نظام آراستگی محیط کار در شهرداری مشهد

مدیر کل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد از برگزاری خودممیزی نظام آراستگی محیط کار به صورت الکترونیکی برای کارکنان تمامی مجموعه خبر داد.

به گزارش ایمنا، هدا پیروی در خصوص نظام آراستگی محیط کار، اظهار کرد: این نظام، یک نظام فکری و یک فرهنگ است، نظمی که از محیط کار شروع شده، وارد فرآیندها می‌شود و منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود الزامات این نظام توسط شهردار به تمام مجموعه‌ها ابلاغ شد و لازم‌الاجرا است.

وی با تاکید بر اهمیت پیاده سازی این نظام گفت: در این گام میزان انطباق وضع موجود با الزامات ابلاغی در قالب "خود ممیزی" توسط کارکنان صورت می‌پذیرد که این خود ممیزی در مناطق از ۲۰ لغایت ۲۳ مهرماه، در سازمان‌ها و شرکت‌ها از ۲۷ مهرماه تا یکم آبان ماه و در مجموعه‌های ستادی از سوم تا هشتم آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و باعث ایجاد آمادگی برای برگزاری ممیزی جامع می‌شود.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای حذف گلوگاه‌های فرآیندی مشهد، کارگروه‌های مهندسی مجدد فرآیندها تشکیل شده است، افزود: برای ایجاد بهبود در سازمان‌ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره‌وری را در سازمان‌ها به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های هزینه زا که ارزشی تولید نمی‌کنند (Muda ) باید حذف شود، افزود: فعالیت‌هایی که به شکلی در جای دیگری به صورت موازی انجام می‌شود (Muri) با یکدیگر تلفیق شده و آن دسته از فعالیت‌هایی که برای تکمیل و بهبود سطح کیفی خدمات لازم است (Mura) به فعالیت‌های سازمان افزوده می‌شود.

پیروی تصریح کرد: بخشی نگری، توجه نکردن به شهروندان و نیازهای آنها در فرآیندها خصوصاً فرآیندهای رو به شهروند منجر به کاهش بهره‌وری در سازمان می‌شود، لذا شهرداری مشهد با این طرح به دنبال آغازی بر مهندسی مجدد و بهبود فرآیندها در این سازمان است.

کد خبر 450424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.