اقدامات ناکافی بریتانیا در مدیریت شرایط کرونا

استیو راثرم، شهردار لیورپول، از دولت بریتانیا خواسته است در شرایط بحرانی امروزی لیورپول، بهترین و سریع‌ترین اقدامات را در پیش گیرد و معیشت ۵۰ هزار نفر را که در صنعت مهمان‌پذیری مشغول کار بوده‌اند از خطرات قطعی نجات دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی است که جوامع محروم و قشر کارگر انگلستان نسبت به سایر شهروندان، بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کووید -۱۹ متحمل شده‌اند. اگرچه دولت بریتانیا تا کنون اقدامات زیادی برای به حداقل رساندن مشکلات مالی قشرهای مختلف جامعه در دوران شیوع کرونا انجام داده است، با این حال بسیاری از گروه‌های اجتماعی کشور نظیر کارگرها در این روزهای سخت مورد توجه قرار نگرفته‌اند. محققان بریتانیایی با انجام پژوهش‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که چگونه عوامل اجتماعی، سبک زندگی افراد معمولی را تعیین می‌کند و معیشت آن‌ها را به طور ریشه‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهد. بدیهی است که بیش از هر چیز دیگر نیروهای اقتصادی و سیاسی فرصت‌های موجود را برای مردم شکل می‌دهد و شانس آن‌ها برای موفقیت بیشتر را مشخص می‌کند. پیامدهای شیوع بیماری کووید -۱۹ برخی از اقشار جامعه، به خصوص کارگران را بیش از سایرین تحت تأثیر قرار داده است. سیاست‌های ناکارآمد دولت در بسیاری از موارد باعث شده است این گروه به طور ویژه‌ای مورد کم‌توجهی قرار گیرد و همین امر، شرایط آن‌ها را در دوران کرونا سخت‌تر کرده است.

نبود حمایت کافی از سوی دولت

بسیاری از خانواده‌های بریتانیایی پس از تعطیلی مدارس، مشکلات زیادی را متحمل شدند چرا که پیش از این زندگی این افراد تا حد زیادی متکی بر حمایت‌های مالی و اجتماعی مدارس بود. در بسیاری از جوامع محروم بریتانیا، مدارس نه تنها حکم محلی برای آموزش کودکان دارد بلکه فضایی به عنوان خوابگاه در اختیار آنان قرار می‌دهد که در آنجا دانش‌آموزان تغذیه می‌شوند و مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ وضعیت اشتغال در کشورهای اروپایی به خصوص انگلستان برای افرادی نظیر کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، کارگران بخش سرویس‌دهی، فروشندگان و صندوق‌داران فروشگاه‌ها و همچنین افرادی که در کافه‌ها و رستوران‌ها مشغول کار بودند به طور چشمگیری متزلزل شد. این افراد جزء آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه بریتانیایی بوده‌اند چرا که از یک سو بیشترین احتمال ابتلا به ویروس کرونا را متحمل می‌شوند و از سوی دیگر هر لحظه در پی اعمال مقررات جدید ممکن است شغل خود را از دست بدهند. به عنوان مثال شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث شد ۷۹ شعبه از گرین کینگ، بزرگترین خرده فروش و کارخانه آبگرم بریتانیا در انگلستان تعطیل شود و بیش از ۸۰۰ شغل به طور کامل از بین برود. متأسفانه تمام افرادی که پیش از شیوع کرونا در این مراکز مشغول کار بودند شغل خود را از دست داده‌اند و هم‌اینک شرایطی بسیار حاد را تجربه می‌کنند.

اقدامات جدید شهرهای انگلستان

مقامات رسمی انگلستان به منظور مهار شیوع ویروس کرونا و هموار کردن نمودار شیوع بیماری، یک سیستم جدید با سه طبقه‌بندی متفاوت را در پیش گرفته‌اند. کلانشهر لیورپول در بالاترین طبقه قرار گرفته است چرا که با اعمال اقدامات جدید، کافه‎‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بسیاری از فروشگاه‌ها را تعطیل کرده است. لیورپول شهری با اقتصاد محلی است که بخش اعظم رونق اقتصادی خود را مدیون تفریحات شبانه، سرگرمی و صنعت مهمان‌نوازی است. اقدامات قرنطینه به طور جبران ناپذیری، زندگی خانواده‌های طبقه کارگر را در سراسر شهر تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه کرده است. لیورپول نیز مانند سایر شهرهای شمال انگلستان، در مواجهه با شیوع بیماری کووید -۱۹ محرومیت اقتصادی و نبود سرمایه‌گذاری کافی دولت را به طور قابل توجهی تجربه کرده است.

استیو راثرم، شهردار لیورپول، از دولت بریتانیا خواسته است در شرایط بحرانی امروزی لیورپول، بهترین و سریع‌ترین اقدامات را در پیش گیرد و معیشت ۵۰ هزار نفر را که در صنعت مهمان‌پذیری مشغول کار بوده‌اند از خطرات قطعی نجات دهد. جالب است بدانید که پیش از انتشار ویروس کرونا نیز دولت هر ساله مبلغ پنج میلیارد پوند به بخش مهمان‌پذیری لیورپول کمک می‌کرد. مقررات اعمال شده از سوی دولت بریتانیا به بدترین شکل ممکن درآمد کارکنان رستوران‌ها، متصدیان، نوازندگان محلی، کارکنان مراکز تفریحات شبانه که به صورت شیفتی مشغول کار بوده‌اند تحت تأثیر قرار داده است.

متأسفانه دولت بریتانیا تا کنون اقدام قابل توجهی برای رفع بحران گروه‌های آسیب‌پذیر انجام نداده است و هر روز بر مشکلات این افراد افزوده می‌شود. هیچ بسته حمایتی از سوی دولت انگلستان به مردم ساکن در شهرهای شمالی نظیر لیورپول ارائه نشده است و حتی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ چنین شهرهایی با مشکلات اقتصادی زیادی در این دوران مواجه شده‌اند.

کد خبر 450414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.