نصب تابلوهای نقاشی در پیاده‌راه‌های یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: ۱۴ تابلوی نقاشی قهوه‌خانه‌ای در پیاده‌راه‌های یزد نصب شده‌ است.

سیدعلیرضا رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از نصب تابلوهای هنری در پیاده‌راه‌های یزد معرفی آثار هنری با تاکید بر معرفی تاریخ هنر یزد و آثار هنرمندان یزدی و ایجاد محیطی متفاوت با رویکرد فرهنگی در پیاده‌روهای پرتردد است.

وی با بیان اینکه در هر منطقه شهر یک گالری فرهنگی ایجاد می‌شود، افزود: آثار خوشنویسی یکی از هنرمندان برتر یزدی در مرحله بعد به صورت گالری‌های پیاده‌راه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد هزینه انجام این طرح با ۱۴ تابلو را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تصاویر تابلوهای نمایش داده شده، نقاشی قهوه‌خانه‌ای است.

رسولی تصریح کرد: نقاشی قهوه‌خانه‌ای هنری است که از خواست و نیاز عمومی ارتزاق می‌کرد و سفارش دهنده و مخاطبش نیز جز عموم مردم یا طبقه غیرنخبه نبوده‌اند.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد افزود: فاصله‌ای که این مکتب از مابقی مکتب‌های آموزش دیده دارد باعث شد این هنر برای خود مختصاتی مخصوص و یگانه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقاشی قهوه‌خانه‌ای از معدود بسترهایی است که در آن پرسپکتیو موضوعی نمود پیدا می‌کند و پرسپکتیو مقامی بیشتر در نقاشی‌های مذهبی و آئینی تحقق پیدا می‌کند.

رسولی عنوان کرد: زمان نمایش هر اثر در پیاده‌راه‌های یزد یک ماه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 450401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.