آیفون ۱۲ بدون شارژر فروخته می‌شود/هواوی قطعات خودرو می‌سازد

شرکت اپل هفته گذشته از سری آیفون ۱۲ جدید رونمایی کرد؛ چهار دستگاه این سری مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت موبایل و دوربین‌های جدید است، اما بدون ایرپاد و شارژر به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخت مولکولی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ توسط یک دانش‌آموز، ساخت قطعات خودرو توسط شرکت هواوی، حذف شارژر و ایرفون از آیفون ۱۲ و تولید خودروی تسلا برقی با ظرفیت ۷ سرنشین را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

نوجوان ۱۴ ساله مولکولی برای مقابله با کووید ۱۹ ساخت

یک دانش‌آموز برای تحقیق خود درباره درمان بالقوه ویروس کرونا ۲۵ هزار دلار جایزه گرفت. آنیکا چبرولو ۱۴ ساله، مولکولی ساخته که می‌تواند با یک پروتئین خاص با ویروس کرونا پیوند ایجاد کند و آن را از کار بیندازد.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: بسیار هیجان زده‌ام، هنوز اتفاقات را کاملاً هضم نکرده‌ام. من مولکولی ساخته‌ام که می‌تواند با یک پروتئین خاص با ویروس SARS-CoV-2 پیوند ایجاد کند و پس از پیوند نیز پروتئین مذکور غیرفعال می‌شود.

این نوجوان اهل ایالت تگزاس آمریکا و برنده جایزه 3M Young Scientist Challenge است. وی تصمیم داشت پروژه علمی خود را برای مقابله با آنفلوانزای زمستانی اجرا کند، اما پس از شیوع کووید ۱۹ با توجه به شرایط آن را تغییر داد.

وی در تحقیق خود از برنامه‌های رایانه‌ای مختلفی استفاده کرد تا زمان و مکان پیوند مولکول با ویروس را شناسایی کند و از پدربزرگ خود به عنوان مشوق در تحقیقات علمی‌اش نام برد.

هواوی قطعات خودرو می‌سازد

شرکت هواوی برندی شناخته شده در صنعت محصولات الکترونیکی مصرفی است و علاوه بر آن تجهیزات مخابراتی نیز می‌سازد، اما اکنون به نظر می‌رسد هواوی به زودی وارد بازار خودروسازی می‌شود.

شرکت هواوی نسبت به فعالیت در صنعت خودروسازی علاقه نشان داده بود، اما هیچ‌گاه از فناوری 5G برای خودرو یا فناوری خاص مخصوص وسایل نقلیه پشتیبانی نکرده بود و به نظر می‌رسد در حال حاضر هواوی به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه توسعه، تولید، فروش، سرویس‌های قطعات اتومبیل و دیگر سیستم‌های هوشمند خودرو است.

طبق گزارش وبسایت NetEase، سرمایه گذاری هواوی در صنعت خودروسازی در حال افزایش است. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد هواوی از فناوری‌ها و تخصص خود در حوزه ارتباطات در خودروها استفاده می‌کند. این شرکت قبلاً با برندهای دیگر در برخی مدل‌های خودرو همکاری کرده است؛ بنابراین مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد تا با برند خود وارد صنعت خودروسازی شود.

نوکیا اینترنت را به ماه می‌برد

سازمان ناسا قراردادی با نوکیا امضا کرده تا اینترنت 4G را در سطح ماه برای فضانوردان فراهم کند و تصمیم دارد هنگامی که در ۲۰۲۴ میلادی به ماه سفر می‌کند، ابزاری کارآمد و قابل اعتماد برای برقراری ارتباط میان فضانوردان در اختیار داشته باشد و در همین راستا از شرکت نوکیا درخواست کمک کرده است.

ناسا اعلام کرد ۱۴.۱ میلیون دلار در اختیار این شرکت قرار می‌دهد تا شبکه اینترنت موبایل 4G LTE روی سطح ماه بسازد. به گفته جیمز روتر نایب رئیس ناسا، سرویس اینترنت موبایل روی سطح ماه می‌تواند ارتباط میان ایستگاه‌های ماه و فضانوردانی که مشغول کاوش سیاره هستند را فراهم کند و نوکیا می‌تواند با سرمایه گذاری ناسا ارتقای فناوری‌های موجود برای استفاده در محیط ماه را بررسی کند.

این قرارداد بخشی از بودجه ۳۷۰ میلیون دلاری آرتمیس است که ناسا آن را به تازگی اعلام کرده است. بخش اعظم این بودجه در اختیار شرکت‌هایی مانند "اسپیس ایکس" و "یونایتد لانچ آلیانس" قرار می‌گیرد.

حذف شارژر و ایرفون از آیفون ۱۲ مشتریان را ناراضی کرد

شرکت اپل هفته گذشته از سری آیفون ۱۲ جدید رونمایی کرد، چهار دستگاه این سری مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت موبایل و دوربین‌های جدید است، اما بدون ایرپاد و شارژر به فروش می‌رسند.

همین امر به نارضایتی بسیاری از مشتریان اپل منجر شده است، این شرکت فناوری ادعا می‌کند اقدام مذکور برای کاهش تأثیر تلفن‌های هوشمند بر تخریب محیط زیست است، اما منتقدان معتقدند هدف این امر کاهش گازهای گلخانه‌ای نیست و اپل تصمیم دارد با اتخاذ این روش در هزینه‌های خود صرفه جویی کند.

نارضایتی مشتریان درباره تصمیم اپل در توئیتر منعکس شده است. یکی از کاربران این شبکه اجتماعی نوشت: "اکنون اپل آیفون را بدون شارژر می‌فروشد. خیلی زود آن‌ها نمایشگر دستگاه را حذف می‌کنند و کاربران مجبور می‌شوند به وسیله یک اتصال، آن را به دستگاه خود وصل کنند! "

مشتریان محصولات اپل نه تنها باید قیمت ۸۰۰ دلاری برای نسخه ساده آیفون ۱۲ بپردازند که ۲۰۰ دلار بیشتر از بهای آیفون ۱۱ است، بلکه باید حدود ۹۰ دلار برای خرید ابزارهایی پرداخت کنند که قبل از این رایگان در اختیارشان قرار می‌گرفته است. شرکت اپل اعلام کرده کاربران می‌توانند با پرداخت ۳۹ دلار شارژر"مگاسیف" و ۴۹.۹۹ دلار ایرفون‌های بی سیم "بیت فلکس" را بخرند.

تسلا خودروی برقی با ظرفیت ۷ سرنشین می‌سازد

خودروی مدل وای جدید تسلا دارای دو ردیف عقب است و در هر ردیف سه نفر قادر به نشستن خواهند بود. خودروی یاد شده یک شاسی بلند کوچک محسوب می‌شود و فروش آن در بازار از ماه دسامبر آغاز می‌شود. شرکت تسلا اعلام کرده که تحویل این خودرو به مشتریان بین چهار تا هشت هفته طول می‌کشد. مشخصات فنی بیشتر مدل وای جدید تسلا در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

هنوز مشخص نیست آیا قرار است مدل ارزان قیمت‌تری از این خودرو که کمتر از ۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد روانه بازار شود. تسلا قصد دارد مدل‌های تغییر یافته از خودروی مدل "اس" را هم در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند.

کد خبر 450388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.