نبود ثبات مدیریتی باعث تضعیف ذوب آهن و سپاهان شده است/ حال ورزش اصفهان خوب نیست

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: حال ورزش اصفهان خوب نیست، عزت و افتخارات گذشته دیده نمی‌شود و باید توجه ویژه ای به ورزش استان شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد طباطبایی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان امروز _ یکشنبه ۲۷ مهر ماه _ در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر اصفهان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش شرکت کرده بود، اظهار کرد: اهداف و برنامه وزارت ورزش در سال ۱۳۵۰ تعیین شده که در گذشته سازمان تربیت بدنی نام داشت، اما در ماه گذشته وظایف این حوزه از سوی مجلس شورای اسلامی تعیین شده و ابلاغ شده است و نقشه راهی را برای ادارات ورزش و جوانان مشخص می‌کند.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در حوزه ورزش همگانی افزود: شهرداری‌ها یکی از نقش‌آفرینان مهم در حیطه توسعه ورزش همگانی هستند و جای امیدواری دارد که مسئولان شهرداری نسبت به ساماندهی این حیطه از ورزش توجه ویژه ای داشته باشند. امیدوارم در سایه تدوین برنامه‌ها و تعیین اهداف فعالیت‌های اجرایی این حوزه عملیاتی شود.

با فقر حرکتی روبرو هستیم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص شیوع بیماری کرونا و آسیب‌های وارده، گفت: بیماری کرونا با تعطیل کردن اماکن ورزشی لطمه بزرگی به آحاد جامعه زد، متأسفانه با فقر حرکتی و بیماری‌های ناشی از بی‌تحرکی روبرو هستیم و نمی‌توان این را نادیده گرفت.

وی با اشاره به دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن ادامه داد: دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن به دلیل نداشتن ثبات مدیریتی در سال‌های اخیر موفق نبوده‌اند. باید در خصوص این دو باشگاه آسیب شناسی شده و جلسات ویژه ای برگزار شود تا تغییر استراتژی‌ها صورت بگیرد.

سپاهان و ذوب آهن می‌توانند موجب غزت و افتخار کشور باشند

وی ادامه داد: تلاش شده است نواقص پایه‌ای باشگاه‌های ذوب آهن و سپاهان شناسایی شده و رفع شود تا این دو باشگاه حاضر در لیگ برتر از استعدادهای خود استفاده کرده و از بازیکنان بومی در مسابقات قهرمانی استفاده کنند. دو باشگاه اصفهانی می‌توانند باعث عزت و افتخار کشور شوند.

وی در خصوص اراضی با کاربری ورزشی در شهر اصفهان افزود: بحث کاربری ورزشی در سطح استان می‌تواند سه الویت پنج سال، زیر سه سال و در حدود ۱۸ ماه قرار بگیرد و اداره ورزش و جوانان می‌تواند با خرید این املاک آنها را به تملک خود درآورد. حتی بخش خصوصی نیز در این راستا استقبال کرده است، اما منع قانونی برای آن وجود دارد و نیاز است تا با افزایش تعاملات بین دستگاه‌های اجرایی این دغدغه برطرف شود. شهرداری نیز برای تملک این اماکن توانایی قانونی ندارد و همه این موارد با سازمان مسکن و شهرسازی است که باید با افزایش تعاملات موضوعات را حل و فصل کرد.

بیش از ۳۰ هزار نفر که با ورزش معیشت داشتند با مشکل روبرو شده‌اند

وی با اشاره به آسیب‌رسانی شیوع بیماری کرونا بر کسب و کارهای ورزشی، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار باشگاه ورزشی و بیش از ۳۰ هزار نفر که از طریق ورزش معیشت داشتند با شیوع کرونا دچار مشکل شدند و این روزها دغدغه تأمین مایحتاج زندگیشان را دارند.

طباطبایی افزود: در واقع با شیوع این بیماری بیش از ۱۵۰۰ شغل آسیب دیده است. با تعطیلی اماکن ورزشی هزینه‌های هنگفتی برای اداره ورزش و جوانان ایجاد شده است و بعضاً برای نگهداری این اماکن با کمبود اعتبارات مواجه هستیم که روزهای سختی برای اداره ورزش و جوانان طی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: موضوع مهم بحث کمی سرانه ورزشی این مشاغل است که باید در سایه نشست‌های ورزشی مشکلات این افراد رفع شود.

درخواست طباطبایی از مسئولان استانی

وی در خصوص برنامه استراتژیک ورزش استان اصفهان افزود: برنامه استراتژیک ورزش استان تقدیم مقام عالی وزارت ورزش شده است و فرصت‌ها تهدیدها و در واقع تمام جوانب کار سنجیده شده است. همینطور تصمیم داریم بزودی شورای عالی ورزش استان تشکیل شده و با حضور شهردار و رئیس شورای شهر مشکلات ورزش استان بررسی شود و در جهت رفع آن قدم برداریم. از تمامی مسئولان استانی درخواست دارم به حوزه ورزش نگاه استراتژیک داشته باشند و بدانند ارتقای سلامتی آحاد جامعه موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

طباطبایی ضمن اشاره به نقش شهرداری و شورای شهر در توسعه ورزش در شهر اصفهان، تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری اصفهان نهادی بوده که گام مؤثری نسبتاً برای ورزش شهر برداشته است. امیدوارم بهینه‌سازی و بسترسازی فضای ورزشی شهر مورد توجه مسئولان شهری قرار بگیرد و اتفاقات مثبتی را در این زمینه شاهد باشیم.

نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی ورزش

وی با اشاره به تلاش اداره کل ورزش و جوانان در حیطه توسعه ورزش همگانی زنان، اظهار کرد: طرح نسخه سبز برای توسعه ورزش همگانی زنان از سوی متخصصان حوزه ورزش استان تدوین شده است اما به دلیل شیوع بیماری کرونا هنوز اجرایی نشده و امیدوارم به زودی آن را عملی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به نقش فضای مجازی، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در راستای توسعه فرهنگ ورزش افزود: صدا و سیما با ادارات ورزش و جوانان همکاری‌های خوبی داشته است، به طور مثال برنامه‌ای تدوین شده تا زنگ ورزش در صدا و سیما اجرایی شود و در آینده همه آن‌ها به نمایش درآمده تا در این روزهای کرونایی فعالیت افراد در منزل ادامه پیدا کند. همچنین در فضای مجازی نیز برنامه‌هایی ضبط و منتشر می‌شود تا این مهم عملی شود.

وی در خصوص زیر ساخت‌های ورزشی اصفهان و سرانه ورزشی برای هر شهروند، تصریح کرد: با توجه به فضاهای در دسترس تلاش شده بر اساس نیازسنجی‌ها زیرساخت‌ها تأمین شود. سرانه ورزشی استان ۴۶ صدم مترمربع پیش بینی شده است و این نه بر اساس مساوات و عدالت بوده بلکه با چانه زنی انجام شده است و از نظر آمایشی کاری صورت نگرفته است.

حال ورزش اصفهان خوب نیست

طباطبایی در پایان افزود: باید از این تریبون اعلام کنم حال ورزش اصفهان خوب نیست. عزت و افتخارات گذشته دیده نمی‌شود و باید توجه ویژه ای به توسعه ورزش استان شود. از همه مسئولان تقاضا دارم برای تحقق اهداف اداره کل ورزش و جوانان به کمکمان بیایند تا بتوانیم باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.

کد خبر 450378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.