اجرای فاز آزمایشی جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در اصفهان

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای آزمایشی طرح جمع آوری هوشمند پسماندهای خشک در بخش شرقی شهر اصفهان خبر داد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه اغلب فرآیندهای مدیریتی و اجرایی در زمینه‌های مختلف با استفاده از سیستم‌های هوشمند انجام می‌شود در این راستا سازمان پسماند نیز برای تحقق هوشمندسازی رویه‌ها، زمینه‌های لازم را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیز پیرو تحقیق و بررسی‌های پیشین در زمینه استفاده از یک نرم افزار هوشمند به منظور مدیریت بهینه پسماندها، به طور آزمایشی در قسمت شرقی شهر اصفهان امکان استفاده از نرم افزار هوشمند جمع آوری پسماند خشک زیر نظر پیمانکار مربوطه مهیا شده است تا پس از استفاده از این نرم افزار و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، بتوان در حوزه هوشمندسازی تمامی فرآیندها قدم برداشت.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این هوشمندسازی باید پوشش گسترده‌ای بر ارائه خدمات مربوط به مدیریت پسماند داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به فراگیر شدن تکنولوژی‌های موبایلی و افزایش تعداد اپلیکیشن‌های ویژه موبایل، شهروندان برای دریافت خدمات مختلف نیاز به یک اپلیکیشن جامع دارند تا بتواند تنها در قالب یک برنامه، رفع نیازهای مختلف را پوشش دهد.

وی افزود: به همین منظور برای هوشمندسازی این خدمات، زمان زیادی را صرف نیازسنجی و امکان‌سنجی کرده‌ایم و اکنون نیز با اجرای فاز آزمایشی آن تحت نظر پیمانکار مربوطه در صدد آن هستیم که به طور عملیاتی میزان کارآیی این پروژه را بسنجیم تا در فازهای آینده بتوانیم مجموعه کاملی از خدمات و امکانات را در حوزه‌های اجرایی، آموزشی و فرهنگ‌سازی به شهروندان اصفهانی عرضه کنیم.

بدیعی ادامه داد: با توجه به آزمایشی بودن این فاز طبق قرارداد مقرر شده تا ۱۰ درصد از فرآیند جمع آوری پسماند خشک از طریق اپلیکیشن صورت گیرد.

وی با اشاره به مزایای هوشمندسازی فرآیندهای مدیریت پسماند، اظهار کرد: راه‌اندازی و استفاده از یک اپلیکیشن هوشمند در زمینه مدیریت پسماندها ضمن افزایش سرعت جمع آوری پسماندها، می‌تواند به حذف رویه‌های غلطی مانند زباله‌گردی و کاوش پسماندها توسط کودکان منجر شود. اطلاعات و آگاهی شهروندان را بالا ببرد و در نهایت شهر را به سوی استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جهانی در حوزه مدیریت پسماند سوق دهد.

کد خبر 450373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.