تولید روزانه ۴۵ تن پسماند در خمین

شهردار خمین گفت: روزانه ۴۵ تن مواد زاید جامد از سطح این شهر جمع آوریشده و پس از پردازش حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد قابل بازیافت جداسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: ۲۳ تن مواد آلی پسماندهای شهر خمین روزانه به سایت کمپوست انتقال داده می‌شود و حدود ۱۷ تن مواد غیر قابل بازیافت به‌منظور دفن بهداشتی به سایت حسن فلک (سایت دفن زباله شهرداری) منتقل و دفع بهداشتی می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی امور مرتبط با مدیریت پسماند شهر خمین به بخش خصوصی واگذار شده او در نیمه نخست امسال مدیریت پسماند شهری با ۵۰ درصد پیشرفت انجام شده است.

شهردار خمین با اشاره به اجرای طرح تفکیک از مبدا در این شهر گفت: سه هزار و ۲۰۶ خانوار و۱۰ هزار و ۶۲۳ نفر آموزش تفکیک پسماند از مبدأ را فرا گرفته‌اند و پنج هزار بسته آموزشی بین شهروندان توزیع شده است.

مرتضیان اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح سه غرفه ثابت بازیافت در خمین بازگشایی شده و ۹ نفر در قالب آموزشگران و متصدیان غرفه‌های بازیافت این طرح در شهر به کار گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از خانواده‌های آموزش دیده طرح تفکیک پسماند از مبدا در خمین از اجرای این طرح استقبال کردند.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۶ عدد سطل زباله مکانیزه به ۶۸۴ سطل موجود در شهر اضافه شده است.

مرتضیان یادآور شد: کارشناسان و مسئولان محیط زیست همواره تفکیک زباله از مبدا را بهترین راهکار برای مدیریت پسماند عنوان کرده‌اند اما، این طرح مهم با وجود اقدامات و فرهنگ‌سازی‌های لازم و داشتن صرفه اقتصادی هنوز در کشور محقق نشده است.

وی گفت: شهروندان خمین می‌توانند پسماندهای خشک را به سه غرفه ثابت بازیافت تحویل دهند و یا با غرفه سیار به شماره ۰۹۱۸۵۹۹۷۷۰۷ تماس بگیرند.

شهردار خمین اضافه کرد: برنامه اینترنتی «همیار زیست دوست» به‌منظور تسهیل در تحویل پسماندهای خشک و کسب امتیاز در سایت شهرداری خمین بارگذاری شده است.

مرتضیان از پسماند به‌عنوان طلای کثیف یاد کرد و گفت: یکی از مباحث مهم در محیط زیست شهری، بحث مدیریت پسماند به‌منظور تولید ثروت و اشتغال است.

منبع: ایرنا

کد خبر 450371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.