برملا شدن راز یک قتل بعد از ۱۲ سال در بوشهر

تهدید به قتل پلیس قزوین توسط گدای میلیاردر، برملا شدن راز یک قتل بعد از ۱۲ سال در بوشهر، زنده ماندن جوان کرمانی در پراید مچاله شده، رخ دادن سه قتل در درگیری مسلحانه در اهواز و کشف جنازه غواص جوان در سکوی نفتی فروزان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئول مرکز ساماندهی متکدیان شهرستان قزوین گفت: یکی از متکدیانی که بارها از سوی عوامل گشت این مرکز جمع‌آوری شده و به وی تذکر داده شده بود که دست از تکدی‌گری بردارد، فردی متمول و ثروتمند است که در چهارراه‌های اصلی شهر اقدام به تکدی‌گری در قالب اسپند دود کردن می‌کرد.

محسن رحیمی افزود: این مرد به دروغ خودش را جانباز دفاع مقدس معرفی می‌کرد، اما بررسی‌ها نشان داد که در یکی از مناطق متوسط به بالای شهر قزوین زندگی می‌کند و دارای واحدهای مسکونی دیگری در جنوب شهر و اموال دیگری است که با یک دستگاه پراید به نزدیکی محل تکدی‌گری مراجعه کرده و وسایل اسپند دود کردن را نیز در صندوق عقب خودرو حمل می‌کرد.

وی ادامه داد: مأموران نیروی انتظامی و شهرداری طی ماه‌های گذشته بارها این متکدی را در قزوین و در چهارراه‌های مختلف رؤیت کردند و به وی تذکر دادند، اما وی به صورت علنی به همکاران ما توهین کرده و آن‌ها را تهدید به قتل کرد. این متکدی حتی به همکاران ما پیشنهاد واریز ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان به عنوان رشوه داده که در نهایت به دستگاه قضائی معرفی شده و با حکم دستگاه قضا خودروی وی توقیف و شخص متکدی دستگیر و راهی زندان شد.

مسئول مرکز ساماندهی متولیان قزوین گفت: همچنین با حکم دستگاه قضائی انبار منزل این متکدی بازرسی شد که در آنجا حدود ۴۰۰ کیلو برنج، اقلام مختلف اهدایی از سوی مردم نظیر روغن مایع، روغن نباتی، بسته‌های چند کیلویی عدس، لوبیا و چندین قوطی رب کشف شد، همچنین از وی با وجود تلاش‌های پنهانی صورت گرفته توسط خانواده این متکدی جهت خروج چندین فقره چک و کلید گاوصندوق وی از منزل، مأموران ۳۵ فقره چک به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد و۸۴۰ میلیون ریال به همراه ۸ میلیون ریال وجه نقد از خانه وی کشف کردند.

برملا شدن راز یک قتل بعد از ۱۲ سال در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل قتل مرد ۵۰ ساله بعد از ۱۲ سال خبر داد.

خلیل واعظی افزود: پنجم مردادماه سال ۸۷ فردی ۵۰ ساله در خیابان امامزاده شهر بوشهر کنار خودرو خود در حالت تیر خورده مشاهده شد که با تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس مشخص شد، مقتول توسط ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت با سلاح کمری به قتل رسیده است.

وی ادامه داد: به علت مبهم بودن مدارک و نداشتن سرنخ دقیق و شناسایی نشدن قاتل یا قاتلان احتمالی، در زمان وقوع قتل پرونده این جنایت به دایره عملیات ویژه ارجاع شد و پس از بازخوانی دقیق و بررسی مستندات و مدارک موجود و انجام تحقیقات میدانی وسیع کارآگاهان پلیس شخصی مظنون که اکنون ۳۳ ساله است و در زمان وقوع قتل ۲۱ سال داشته، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی بوشهر با اشاره به اینکه پس از هماهنگی قضائی فرد مظنون به قتل دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اضافه کرد: متهم ابتدا منکر ارتکاب جنایت بود، اما پس از مواجهه با مستندات جمع آوری شده و یافته‌های پلیس از جمله مشخص شدن موقعیت مکانی وی در حوالی صحنه قتل، لب به اعتراف گشود و پس از ۱۲ سال پرده از راز این جنایت برداشت. متهم در اعترافات خود علت وقوع قتل را اختلافات شخصی با مقتول اعلام کرد.

زنده ماندن جوان کرمانی در پراید مچاله شده

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در پی گزارش حادثه برخورد یک دستگاه پراید و کامیون در محور کرمان به ماهان مقابل میدان میوه و تره‌بار، بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

رضا میرزایی افزود: با توجه به اینکه در این حادثه خودروها با سرعت بسیار زیاد به یکدیگر برخورد کرده بودند و احتمال وقوع آتش سوزی وجود داشت، بلافاصله تیم اطفای حریق و امداد و نجات سازمان آتش نشانی از ایستگاه شماره ۹ به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: آتش نشانان بدون اتلاف وقت اقدام عملیات آزادسازی سرنشین محبوس شده در خودروی پراید کردند ولی به علت شدت بسیار زیاد این حادثه امکان خارج کردن مصدوم از بین آهن پاره‌های خودرو وجود نداشت، اما آتش نشانان با انجام اقدامات امدادی و اولیه پیشگیری مانع از حریق احتمالی این خودرو و در نهایت نجات مصدوم شدند و مصدوم این حادثه که یک مرد ۳۴ ساله بود به بیمارستان منتقل شد.

رخ دادن سه قتل در درگیری مسلحانه در اهواز

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز گفت: در پی درگیری طایفه‌ای مسلحانه در یکی از محله‌های شهر اهواز به دلیل اختلاف ملکی سه نفر کشته شدند.

محسن دالوند اظهار کرد: این درگیری مسلحانه به دلیل اختلاف ملکی رخ داد و مأموران انتظامی پس از دریافت خبر بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این درگیری طایفه‌ای سه نفر از طرفین نزاع کشته شده‌اند، گفت: هم اکنون امنیت در منطقه حاکم است و تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان نزاع با جدیت در دست پیگیری است.

کشف جنازه غواص جوان در سکوی نفتی

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: جسد غواص غرق شده در نزدیکی سکوی نفتی فروزان پیدا شد.

حجت خسروی اظهار کرد: یک قایق با سه سرنشین از بندر گناوه به دریا رفته بود که در نزدیکی سکوی فروزان اقدام به غواصی کرده بودند که یک نفر از غواصان مفقود شده بود، پس از اعلام موضوع مفقود شدن یک غواص در نزدیکی سکوی نفتی فروزان به مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی خارک، شناور ناجی ۹ و تیم غواصی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: جسد این جوان ۳۰ ساله که اهل گناوه است، طی عملیات جست‌وجوی زیرسطحی در محدوده سکوی فروزان پیدا شد. جسد این فرد به شناور ناجی ۹ منتقلشد  و سپس توسط یک فروند قایق موتوری به گناوه منتقل و تحویل مراجع مرتبط شد.

کد خبر 450366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.