۹۲.۵ درصد از آتش‌سوزی فضای سبز بجنورد عامل انسانی دارد

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: نیمه نخست امسال ۹۲.۵ درصد از آتش‌سوزی فضای سبز شهری و پارک‌های جنگلی مرکز استان عمدی بوده و عامل انسانی داشته است.

به گزارش ایمنا، مجید گریوانی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰۷ مورد عملیات اطفای حریق فضای سبز شهری و پارک‌های جنگلی در مرکز استان توسط آتش نشانان انجام شد که ۹۹ مورد آن عمدی و علت آن عامل انسانی بود.

وی افزود: در این مدت ۴۴ مورد عملیات اطفای حریق مزارع، باغ و محصولات کشاورزی توسط آتش نشانی انجام شد که ۴۱ مورد آن عمدی و عامل انسانی بود.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد تاکید کرد: شهروندان، کشاورزان و باغداران نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند و به هیچ عنوان به منظور از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین‌های کشاورزی یا بایر و فضای سبز و اقدام به آتش زدن آنها نکنند.

گریوانی گفت: توصیه می‌شود باغداران از انباشت شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کنند چون در صورت شعله‌وری، حریق به سرعت گسترش و به اطراف سرایت می‌کند و مهار آن بسیار سخت و زمان بر می‌شود.

وی افزود: شهروندان و گردشگران از روشن کردن آتش در فضای سبز و در کنار درختان خودداری کنند و همچنین از آتش بازی کودکان در طبیعت جلوگیری و از شکستن شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 450364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.