کلانشهرها را ۲ هفته تعطیل کنید/ انتقاد از متلک‌پرانی مسئولان به یکدیگر

رئیس شورای شهر تهران گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران به ۱۵۰ نفر در روز نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران گفت: درحال حاضر در صدر اخبار دنیا موضوع کروناست و کرونا به صورت طوفانی عمل می‌کند و در برخی از کشورها صحبت از موج دوم کرونا است ولی در کشور ما صحبت از موج سوم می‌شود؛ وضع کنترل شیوع کرونا در کشور خوب نبوده و عدد تلفات آن به ۳۰۰ فوتی نزدیک شده و افراد مبتلا نیز نزدیک به پنج هزار نفر است.

وی افزود: در تهران هم این عدد به ۱۵۰ فوتی در روز نزدیک می‌شود و به نظر می‌رسد در این رابطه نسبت به آنچه که ستاد کرونا انجام می‌دهد اقدامات ویژه‌تری باید بشود؛ عملکرد کنونی و برنامه‌ریزی‌ها با توجه به آمار مبتلایان و فوتی‌ها جواب نداده است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید دنبال برقراری تعطیلی کامل و به مدت دو هفته‌ای در تهران و کلانشهرها بود گفت: به نظر می‌آید اگر این کار را نکنیم نتوانیم از پس کنترل این موج سوم بربیاییم؛ به خصوص که در فصل پاییز هستیم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می‌شود و آلودگی هوا نیز اثر جدی در کاهش ایمنی سالمندان، کودکان و حتی میانسالان دارد.

وی با اشاره به اینکه تقویت بدن مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا است گفت: نداشتن استرس و تغذیه مناسب باعث تقویت ایمنی می‌شود که استرس و گرانی‌ها امکان تغذیه مناسب را از بسیاری از شهروندان گرفته است. مسئولان سیاسی هم درگیری دارند و حرف امیدوار کننده‌ای از سوی آنها به گوش نمی‌رسد و سران قوا به هم متلک‌پرانی می‌کنند که نتیجه‌ای ندارد.

وی در خصوص راهکار کاهش آلودگی هوا در فصل پاییز گفت: ما در آبان‌ماه اجرای طرح ترافیک را تقویت می‌کردیم و گاهی تا دم منازل هم طرح را اجرا می‌کنیم و از طرفی اگر فعالیت‌ها تعطیل شود هم خود به خود از تعداد مسافران و حجم حمل و نقل کاسته می‌شود.

کد خبر 450355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.