ابلاغیه گذر آقانورالله نجفی بدون اطلاع مدیران شهری است/ وزارت راه و شهرسازی پاسخگو باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابلاغیه گذر آقانورالله نجفی سنخیت چندانی با آنچه در حضور مسئولان شهری تصویب شده ندارد و تصمیم جدید شورای عالی شهرسازی و معماری بدون اطلاع مدیران اصفهان گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: آنچه اکنون اصفهان را نگین انگشتری ایران و در لفظ نصف جهان کرده، میراثی است که به دست ما رسیده است.

وی افزود: چهار رکن تصمیم‌گیری در این خصوص استانداری، مدیریت شهری و ادارات کل راه شهرسازی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان هستند که در خصوص صیانت از این میراث به اندازه مسئولان کشوری و فعالان میراث فرهنگی دلواپسی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تدوین بودجه‌های سالانه و ماهیت نطق و تذکر اعضای شورای شهر نشان از پیگیری اتفاقات و مسیر حقیقی است که باید میراث اصفهان دنبال کند و یقیناً شورای شهر در مقابل هر اقدامی که بخواهد این میراث را مخدوش کند خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان سعی کرد با در نظر گرفتن موضوعات تاریخی، حق و حقوق مردم و اتفاقاتی که سال‌های پیش در منطقه رخ داده، چهار سناریو را برای ساماندهی گذر آقانورالله نجفی ارائه کند تا بار دیگر نیاز نباشد شرایط به وضعیت قبلی بازگردد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: این سناریوها به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شد و نهایتاً با حضور مدیران استانی و شهری به تصویب رسید، اما در مسیر تصویب شورای عالی تا زمان ابلاغ، طرح مدنظر کاملاً دگرگون شده است؛ به عبارت دیگر ابلاغیه برای این گذر سنخیت چندانی با آنچه در حضور مسئولان شهری تصویب شده ندارد و تصمیم جدید بدون اطلاع مدیران بومی گرفته شده است.

وی تاکید کرد: آنچه پیش از این در گذر موسوم به آقانورالله نجفی رخ داده، زندگی و رفت و آمد ساکنان را مختل کرده و ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی این مشکلات را افزایش خواهد داد بنابراین باید این وزارتخانه به مسئولان اصفهان در این خصوص پاسخ داده و استاندار نیز دستور پیگیری جدی این موضوع را دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: دوستداران میراث فرهنگی در این خصوص نگرانی نداشته باشند و مدیریت شهری را برای حفاظت از میراث فرهنگی اصفهان در کنار خود ببینند.

پروژه نمایشگاه اصفهان بدون قصور و توقف اجرا می‌شود

وی افزود: تاکنون در پروژه نمایشگاه اصفهان اتفاقات خوبی رخ داده و به‌زودی به مرحله افتتاح خواهد رسید که جا دارد از اهتمام تمام دست اندرکاران که منجر به این اتفاق بزرگ شد تقدیر کنم.

نصراصفهانی با بیان اینکه این پروژه میراثی ماندگار برای شهر و کشور بوده و باعث سرافرازی همه ما در آینده خواهد بود، تصریح کرد: امید است تا زمان افتتاح پروژه به‌طور رسمی، سایر اقدامات لازم برای بهره‌برداری مطلوب از نمایشگاه بزرگ اصفهان انجام شود.

وی ادامه داد: به جز هزینه‌ای که برای تملک زمین این پروژه شده، حدود ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان صرف شده که در وضعیت اقتصادی کنونی کاری سترگ بوده و اگر در این مسیر قصور و توقفی ایجاد می‌شد مدیریت شهری باید برای جبران آن چندین برابر هزینه می‌کرد.

اصفهان نیازمند نشاط اجتماعی جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از امروز تا دوم آبانماه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی متفاوت از دوره‌های پیشین در کشور و به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش ۱۰۷ فیلمی که به دبیرخانه این جشنواره رسیده اکران مجازی خواهد شد، اضافه کرد: لازم است شهروندان نیز با برگزاری این جشنواره همراه شوند و کودکان و نوجوانان نیز در داوری و استقبال از اکران آثار همکاری کنند.

نصراصفهانی با تقدیر از کسانی که باعث تداوم برگزاری و جلوگیری از توقف در اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شدند، ادامه داد: قطعاً همراهی کودکان و نوجوانان که جشنواره متعلق به آنان است باعث رخ دادن اتفاقات بزرگ آن هم در وضعیتی که به‌طور جدی نیازمند نشاط اجتماعی هستیم خواهد شد.

استفاده از آمار، اقدامات آینده شهرداری را تسهیل می‌کند

وی با اشاره به روز آمار و برنامه‌ریزی، خاطرنشان کرد: آمار، ستون فقرات برنامه‌ریزی و وسیله‌ای برای سامان بخشیدن به امور و نظم بخشیدن به فعالیت‌هاست و از هدر رفتن منابع، هزینه‌های تکراری و توقف امور جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اخیراً کتابی با موضوع بودجه سالانه شهرداری توسط معاونت برنامه‌ریزی تدوین و ارائه شده که نمونه اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند در فرصتی کم اطلاعاتی را درباره بودجه در اختیار مدیران قرار دهد تا مقایسه اقدامات با گذشته و طرح‌ریزی برای آینده را تسهیل می‌کند.

شیوع کرونا با توجه به مراسم شادی مدیریت شود

وی با بیان اینکه طغیان و سرکشی ویروس کرونا لزوم توجه به مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده، افزود: پذیرش بیماران در بیمارستان‌های اصفهان با مشکل مواجه شده است بنابراین لازم است همه مردم مراقبت‌های لازم را برای گذر از شرایط موجود انجام داده و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

نصراصفهانی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و آغاز موج برگزاری مراسم عقد و عروسی در میان خانواده‌ها، باید به‌طور جدی به موازین بهداشتی عمل شده و از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

تاکید بر تعامل بیشتر با ورزش و جوانان استان

وی در ادامه این جلسه که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: تأخیر در تجلیل از ورزشکاران استان توسط مدیریت شهری به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده و در اولین زمان به‌طور مشترک با اداره ورزش و جوانان از افتخارآفرینان ورزش استان تقدیر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکید مدیریت شهری برای کمک به ورزش شهر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: به فقر حرکتی شهروندان واقفیم و امیدواریم در سایه تعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان، حداقل وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: باید زمینه استفاده بهتر از فضاهای در اختیار شهرداری و ورزش و جوانان به ویژه برای مدارس و بانوان فراهم شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه ۱۵۰ ایستگاه ورزش همگانی با حضور مردم و به طور مشارکتی در اصفهان فعال است، از مدیر کل ورزش و جوانان خواست با حضور در جمع افرادی که از این ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند، حداقل امکانات را برای آنان فراهم کند.

وی اضافه کرد: آمادگی تجمیع زمین‌های با کاربری ورزشی در شهر را داریم و امید است در نتیجه این اقدامات سرانه ورزشی اصفهان افزایش یافته و مشکلات مردمی که املاک آنان در طرح‌های ورزشی قرار گرفته رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته فوتبال اصفهان سرآمد کشور بوده و دو نماینده این شهر پا به پای یکدیگر افتخارآفرینی می‌کردند، ادامه داد: مدیران عامل دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن از بازیکنانی که در گذشته در بدنه تیم‌های فوتبال دو باشگاه بودند به عنوان سرمربی استفاده کرده‌اند که امیدواریم در نتیجه این تصمیم، شرایط و اتفاقات خوشایندی همچون گذشته در ورزش اصفهان رخ دهد.

کد خبر 450350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.