زمزمه‌های برگزاری اولین کنسرت از زمان شیوع ویروس کرونا

به نظر می‌رسد گروه هوروش بند،‌ اولین کنسرت ایران را از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، در جزیره کیش برگزار خواهند کرد؛‌ کنسرتی که قیمت‌های آن نیز کمی بیشتر از عرف معمول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از اسفندماه سال گذشته تا هفته گذشته تقریباً تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت؛ سینماها، تئاترها و کنسرت‌ها تعطیل شدند و اهالی فرهنگ و هنر به کمایی اجباری رفتند. با این حال کنسرت‌ها و اکران‌های آنلاین تا حدودی توانستند ارتباط مردم با هنر را حفظ کرده، اما این نمایش‌های آنلاین هیچ‌گاه نتوانست جای نفس مخاطبان پرشور در کنسرت‌ها را پر کند.

در این رکود طولانی مدت، شاید گروه‌های موسیقی بیشترین آسیب را دیدند، زیرا به هیچ عنوان امکان اجرا وجود نداشت. حالا و پس از گذشت هفت‌ماه از آخرین کنسرت برگزار شده در ایران، زمزمه‌های برگزاری کنسرت دیگری به گوش می‌رسد.

جزیره کیش به عنوان خط‌شکن حاضر شده تا اولین کنسرت کشور در عصر همه‌گیری کووید ۱۹ را برگزار کند. به این ترتیب چهارشنبه _۳۰ مهرماه_ «هوروش بند» در فضای باز منطقه‌ای در کیش، کنسرتی را برگزار خواهد کرد.

در این کنسرت همانند سینماها و تئاترها مخاطبان با یک صندلی فاصله خواهند نشست و ۵۰ درصد ظرفیت برای فروش خواهد بود. از طرفی قیمت این کنسرت نسبت به رقم‌های معقولی که پیش از شیوع ویروس کرونا وجود داشت بسیار بیشتر است و هر بلیط از ۱۲۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بدین ترتیب یکی از بزرگترین معضلات دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برگزار نشدن کنسرت بود، به نظر می‌رسد با اجرای این کنسرت برطرف خواهد شد. البته بسیاری از شهرها امکان برگزاری کنسرت در فضای باز را ندارند و از طرفی بسیاری از مخاطبان نیز نمی‌توانند بلیط‌هایی با قیمت نجومی خریداری کنند؛ باید دید که آیا این سبک از اجرا می‌تواند مشکلات هنرمندان موسیقی را برطرف کند یا خیر؟

کد خبر 450349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.