آمادگی متفاوت لوکزامبورگ برای سال نو در دوران کرونا

شهردار کلانشهر لوکزامبورگ پایتخت کشوری به همین اسم، از ایجاد تغییرات مثبت در بازارهای کریسمس امسال طی دوران کرونا خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی لوکزامبورگ شهروندان و گردشگران این شهر را به داشتن تجربه‌ای متفاوت از بازارهای کریسمس امسال وعده داده‌اند. شهردار نیز شایعاتی را که در خصوص لغو مراسم سنتی وینتر لایت (چراغ‌های زمستانی) در بین مردم منتشر شده بود رد کرده و اعلام کرد این رویداد البته متفاوت با سال‌های گذشته، همچنان برگزار خواهد شد. شهردار لوکزامبورگ در ادامه سخنان خود با مصاحبه‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی تصریح کرد که تمام مراسم رایج در کریسمس به علت شیوع بیماری کووید -۱۹ لغو نخواهد شد با این حال برای برگزاری آن‌ها مقررات جدیدی اعمال می‌شود.

اگرچه گسترش ویروس کرونا، زندگی‌های عمومی و اجتماعی مردم در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است با این حال مقامات محلی اروپایی از همان ابتدای شیوع بیماری در تلاش بوده‌اند رنج‌های ناشی از این فرآیند را برای مردم به حداقل برسانند. در این راستا مقامات لوکزامبورگی تصمیم گرفته‌اند سنت‌های کریسمس را در این دوران زنده نگه دارند و تقریباً هیچ مراسمی را لغو نکنند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه می‌شود حفظ بازار کریسمس سالانه در پایتخت لوکزامبورگ است که البته قرار است تغییرات قابل توجهی را متحمل شود. خبر خوشی که در این خصوص پیش روی شهروندان و گردشگران لوکزامبورگی است اینکه بازار فوق به مدتی طولانی‌تر از همیشه یعنی از بیستم ماه نوامبر تا سوم ژانویه دایر خواهد بود. این یعنی مردم می‌توانند به مدت دو هفته بیشتر از سال‌های قبل از بازدید محصولات و رویدادهایی که در این بازار عرضه می‌شود لذت ببرند.

هدف مقامات رسمی لوکزامبورگ از طولانی کردن مدت زمان برگزاری رویدادهای فوق، جلوگیری از تجمع مردم و کاهش احتمال انتشار ویروس در بین آن‌ها است. البته برگزاری موسیقی زنده در این دوران ممنوع خواهد شد تا از نزدیک شدن مردم به یکدیگر جلوگیری شود. اما دو رویداد جدید یعنی ایجاد یک پیست یخی بزرگ و نصب چرخ و فلکی عظیم، شور و شعف را در میان مردم افزایش خواهد داد. از همه مهم‌تر اینکه بازار سالانه محدوده وسیع‌تری را در بر خواهد گرفت تا حفظ فاصله یک متر و ۵۰ سانتی‌متری بین مردم تضمین شود.

کد خبر 450343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.