اینتر به تو نیاز دارد آقای مانچینی

تیم فوتبال اینتر تحت هدایت کونته چند فصلی است که خوب نتیجه نمی‌گیرد و هواداران این تیم به حضور کسی مثل مانچینی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته شنبه _۲۶ مهر_ تیم فوتبال اینتر تحت هدایت کونته و از هفته چهارم سری‌آ مغلوب همشهری خود میلان شد. در این سال‌ها اگر درباره‌ روزهای رویایی اینترمیلان صحبت شود همه به اولین اسمی که فکر می‌کنند ژوزه مورینیو است. مردی که در سال ۲۰۱۰ افعی‌ها را به یک ۳ گانه‌ رویایی رساند و نام خودش را در تاریخ باشگاه ماندگار کرد.

این اتفاق باعث شد که موفقیت‌های قبل از ورود مورینیو کمرنگ جلوه کند و خیلی‌ها یادشان برود قبل از ورود آقای خاص هم آنها با مانچینی روزهای فوق‌العاده‌ای را طی کردند. روبرتو مانچینی مربی‌ای بود که توانسته بود ۳ فصل پشت سر هم با احتساب کالچوپولی، نراتزوری را به قهرمانی سری‌آ برساند و برای آنها سوپرکاپ و کوپا ایتالیا را هم فتح کند.

اما ناموفقیتش در لیگ قهرمانان، موراتی را ناامید کرد تا رئیس ایتالیایی مربی را اخراج کند که رکورد فاصله‌ ۲۲ امتیازی با تیم دوم را خلق کرده بود. رفتن مانچو از اینتر پایان کار او نبود و اتفاقاً شروع یک تاریخ سازی لقب گرفت. مرد ایتالیایی به انگلستان رفت و به دراماتیک‌ترین شکل ممکن به حسرت ۴۴ ساله‌ آبی‌های منچستر پایان داد.

مانچینی معمار منچسترسیتی عربی بود. او به بهترین شکل ممکن از پول‌های شیخ منصور یک تیم بزرگ ساخت اما داستان تکراری نبردن لیگ قهرمانان این بارهم باعث ناامیدی یک مدیر دیگر شد تا مالک سیتی به بهانه‌ باخت عجیب به ویگان در فینال جام حذفی مربی محبوبش را اخراج کند.

گالاتاسرای، زنیت و یک دوره‌ کوتاه دیگر در اینتر شاید داشت همه را به این فکر می‌انداخت که دیگر شنیدن صدای موفقیت مرد خوشتیپ ایتالیایی ممکن نباشد، اما یک تصمیم درست نام روبرتوی محبوب را دوباره سر زبان‌ها انداخت.

بعد از سال‌ها ناکامی ایتالیا در عرصه‌ ملی و گل سرسبد آن‌ها نرفتن آتزوری به جام جهانی، مانچینی تصمیم گرفت که هدایت تیم ملی کشورش را برعهده بگیرد و به قول خودش برای ایتالیا کاری بکند.

نتیجه‌ انقلاب مانچو در ایتالیا، شکستن رکورد بردهای متوالی و راه پیدا کردن به یورو ۲۰۲۰ با عملکرد ۱۰۰ درصد پیروزی بود. در کنار این‌ها روی کار آوردن جوان‌های آینده‌دار و ارائه‌ فوتبال تماشاگرپسند هم طرفداران آتزوری را به داشتن یک تیم خوب امیدوار کرد.

مانچینی در تمام این سال‌ها چوب موفق نشدنش در اروپا را خورده است و نبردن لیگ قهرمانان باعث شده که آن احترامی را که لایقش است کسب نکند، اما بردن یک جام می‌تواند جبران تمام نرسیدن‌ها برای او باشد.

باید منتظر ماند و دید که در یوروی سال بعد شوالیه‌ خوش پوش آتزوری می‌تواند دومین جام تاریخ این کشور را برایشان به ارمغان بیاورد یا خیر.

کد خبر 450309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.