سه کتاب مفید که به شما می‌آموزد دارایی و اموالتان را افزایش دهید

اهمیت داشتن امنیت مالی روز به روز بیشتر می‌شود و دسترسی به آن سخت‌تر. تمام دنیا و به ویژه کشور ما در شرایط اقتصادی سختی قرار گرفته که مشاغل زیادی را تحت تاثیر خودش قرار داده است؛ با وجود این رسیدن به ثروت و بیشتر کردن اموال ناممکن نیست.

‌در این مقاله به شما سه کتاب معرفی می‌کنیم که هر کدام شامل توصیه‌هایی طلایی از دوران جدید و دوران باستان است که کاربرد بسیار زیادی در ثروت آفرینی دارند؛ توصیه‌هایی که در این برحه از تاریخ هم به کار می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب‌ها را در برنامه‌هایتان قرار دهید و به توصیه‌هایشان نهایت توجه را داشته باشید.

۱. بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل سال ۱۸۸۶ به دنیا آمد و در روزگاری که هنوز ذهن‌ها خیلی درگیر موفقیت و ثروت نشده بود، زنگی کرد. او که در طول زندگی‌اش سختی‌های زیادی کشیده بود و در دوران نوجوانی و بعد از مرگ مادر و ترک شدن توسط پدر افسردگی را تجربه کرد، با پیدا کردن شغل خبرنگاری کم کم به زندگی برگشت؛ اما چیزی که باعث شد مسیر زندگی او همیشه عوض شود، کنجکاوی او نسبت به دلایل موفقیت بود. او از حرفه روزنامه نگاری به خوبی استفاده کرد و تصمیم گرفت با افراد موفق از نظر شغلی و مالی مصاحبه کند و ببیند چطور به موفقیت رسیده‌اند. نتیجه این ایده طلایی مصاحبه‌هایی دقیق و مفصل با ۵۰۰ فرد موفق بود که هر کدام از رموز ثروتمند شدن‌شان و نحوه رسیدن به اهداف خود گفته بودند. هیل بعد از انجام این مصاحبه‌ها نتایج مفید را جمع آوری کرد و آن را تحت عنوان کتابی به نام «بیندیشید و ثروتمند شوید» به انتشار رساند. کتابی که خیلی زود پرفروش شد و ثروت زیادی را برای خود هیل هم به همراه آورد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، هنوز هم یکی از کتاب‌های مرجع و پر فروش در زمینه ثروت آفرینی به شمار می‌آید و در زمان حاضر به شکل‌های متفاوتی از جمله کتاب صوتی و نسخه الکترونیکی در دسترس علاقمندان قرار دارد. پیشنهاد ما این است که برای دانستن رموز موفقیت کتاب صوتی این اثر انگیزشی از ناپلئون هیل را دانلود کنید. این کتاب شامل بخش‌های بسیار مفیدی است که می‌توانید موقع رفتن به سر کار، رانندگی، انجام امور روزمره مثل شستن ظرف‌ها یا درست کردن غذا به آن گوش دهید و ذهن‌تان را برای موفق شدن آماده‌تر از همیشه کنید.

۲. ثروتمندترین مرد بابل

ایده‌های خلاقانه معمولاً زیاد هستند؛ اما نحوه دید ماست که مشخص می‌کند این ایده‌های قرار است پا به دنیای واقعی بگذارند یا نه. زمانی جرج سموئل کلایسون نویسنده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های موفقیت مالی دنیا درباره شهر بابل قدیم شنید و متوجه شد این شهر و مردمانش از ثروت فراوانی برخوردار بوده‌اند، تصمیم گرفت رموز موفقیت آن‌ها را پیدا کند و نه تنها خودش از آن‌ها استفاده کند؛ بلکه از طریق نوشتن یک کتاب این اسرار را در دسترس تمام کسانی قرار دهد که به پیشرفت مالی علاقمند هستند. نتیجه این جرقه نوشتن کتابی شد به نام «ثروتمندترین مرد بابل».

کلایسون داستان این کتاب را این‌طور تعریف می‌کند که روزی دو مرد به نام‌های کوبی و بنسیر که یکی ارابه ساز و دیگری چنگ نواز بوده تصمیم می‌گیرند برای یاد گرفتن رموز ثروتمند شدن نزد ثروتمندترین مرد بابل به نام آرکارد بروند و از او بخواهند به آن‌ها یاد دهد چطور می‌توانند از پس بدهی‌هایشان برآیند و بعد ثروتمند شوند.

آرکارد به عنوان یک ثروتمند که از دوران جوانی شروع به ثروت آفرینی کرده است، شروع به یاد دادن اسرار خودش به این دو نفر می‌کند و بحث را با آموزش مباحثی درباره قرض کردن پول شروع می‌کند. داستان رفته رفته جلو می‌رود و توصیه‌های حکیمانه آرکارد به آن‌ها عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

جرج کلایسون بعد از نوشتن این کتاب بسیار پرفروش به شهرتی جهانی رسید و خیلی زود مسیر ثروتمند شدن را طی کرد. کتاب او که امروز هم به عنوان یکی از کتاب‌های مهم موفقیت مالی به شمار می‌آید، همچنان تجدید چاپ می‌شود، همچنین کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل از جرج کلایسون نیز قابل دانلود می‌باشد. این کتاب شامل ۱۲ بخش ۲۰ دقیقه‌ای است که حاوی توصیه کسب ثروت و پولدار شدن برای علاقمندان بوده و یک راهنمای بسیار خوب برای تربیت ذهن ثروتمند به شمار می‌آید.

۳. هوشمندانه کار کنید؛ سخت کار نکنید

درست است که انسان باید برای رسیدن به خواسته‌هایش تلاش کند؛ اما خیلی وقت‌ها به نظر می‌رسد افرادی که به اندازه بقیه زحمت نکشیده‌اند با ترفندهایی می‌توانند مسیر موفقیت را هم‌گام با آن‌ها بپیمایند یا حتی از دیگران جلو بزنند. رمز موفقیت این افراد چیست؟ این افراد به جای سخت کار کردن، هوشمندانه کار می‌کنند. همچنین برای پی بردن به راز افراد موفقیت می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

«کتاب هوشمندانه کار کنید؛ سخت کار نکنید» اثری است بسیار مفید که به شما یاد می‌دهد چطور می‌توانید از زمان‌تان بهترین بهره را ببرید و بدون اینکه دچار استهلاک شوید، به موفقیت برسید و کسب ثروت کنید. در این کتاب دو نویسنده، جک کالیس و مایکل لبوف تلاش می‌کنند با استفاده از آموزش چند روش کاربردی و ترفندهای مفید به خوانندگان‌شان آموزش بهترین نوع کار کردن را بدهند. این دو به نکات بسیار کوچک و دقیقی توجه کرده‌اند که به کار بردن آن‌ها نتایج بزرگی به دنبال خواهد داشت. برای مثال در بخشی از کتاب راجع به اهمیت وسیله‌ای که برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته‌اید صحبت می‌کنند و به شما یاد می‌دهند همان طور که ساخت ابزار وجه تمایز انسان از اکثر حیوانات است؛ استفاده از وسیله و مسیر درست برای رسیدن به هدف هم می‌تواند مسیر موفقیت او را متمایز کند.

این کتاب که یکی از کتاب‌های پر فروش دنیاست، خوشبختانه به زبان پارسی هم ترجمه شده است و در دسترس علاقمندان قرار دارد. کتاب «هوشمندانه کار کنید؛ سخت کار نکنید» را انتشارات کلید آموزش با ترجمه شهروز فرهنگ بیگوند به چاپ رسانده است. از طریق خواندن این کتاب می‌توانید روش‌های هوشمندانه کار کردن را یاد بگیرید و خیلی زود به کسب ثروت از مسیرهای تازه‌ای که آموزش دیده‌اید، بپردازید.

کد خبر 450306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.