شدت گرفتن محدودیت‌های کرونایی در اسپانیا

مقامات محلی بارسلونا برای کاهش انتشار ویروس کرونا در شهر، محدودیت‌های سختگیرانه جدیدی بر مردم اعمال کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعطیلی تمام رستوران‌ها و کافه‌ها تا پایان ماه اکتبر اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس دولت جدید پایتخت کاتالونیا، روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که تا چند روز آینده مقررات جدیدی را برای منطقه خودمختار بارسلونا در نظر خواهد گرفت تا شیوع بیماری کووید -۱۹ در آن را کاهش دهد. بیشتر محدودیت‌های جدید در زمینه صنعت مهمان‌نوازی صورت خواهد گرفت و تمام مراکزی که به سرو غذا و نوشیدنی می‌پردازند، تا پایان ماه اکتبر از هر گونه فعالیت محروم خواهند بود. تنها هتل‌هایی که به مسافران خود غذا و نوشیدنی سرو می‌کنند، از محدودیت‌های جدید مستثنی هستند. مراکز توزیع مواد خوراکی نیز می‌توانند با رعایت کامل اصول بهداشتی، به فعالیت‌های خود در این زمینه ادامه دهند.

مقررات جدید دولت بارسلونا تنها به صنعت مهمان‌نوازی محدود نمی‌شود؛ رئیس دولت جدید بارسلونا، که در بیست و هشتم ماه سپتامبر به این سمت رسید، حضور فیزیکی دانش‌آموزان مدرسه و دانشجویان را نیز ممنوع کرده و از مقامات خواسته است تمام زمینه‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین را فراهم آورند. مقامات ارشد نیز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرده‌اند که اگر با اقدامات فوق، ویروس کرونا مهار نشود، احتمال اینکه رئیس دولت وضعیت اضطراری و قرنطینه کامل اعلام کند، وجود دارد.

اگرچه هتل‌ها می‌توانند به تهیه غذا برای مسافران خود ادامه دهند، با این حال، موظفند ظرفیت پذیرش مشتری را به نصف برسانند. از سوی دیگر، فروشگاه‌ها و سایر مراکز تجاری باید ظرفیت پذیرش مشتری خود را به ۳۰ درصد کاهش دهند یا اینکه در هر زمان، تنها به یک مشتری اجازه ورود به مرکز را بدهند. گرد هم آمدن‌های خصوصی و عمومی نباید با بیشتر از ۶ نفر صورت گیرد، در غیر این صورت با پیگرد جدی مقامات امنیتی مواجه خواهد بود.

کد خبر 450278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.