اعلام وضعیت هشدار کرونایی در فرانسه

مقامات ارشد فرانسه قرار است به زودی 9 قلمرو کشور را به حالت حکومت نظامی درآورند تا از این طریق سرعت باورنکردنی شیوع بیماری کووید-19 را به حداقل برسانند.

گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ۱۰ روز گذشته اغلب کشورهای اروپایی موج دوم گسترش ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند و کشور پاریس نیز از این واقعه در امان نمانده است. ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در مواجهه با شرایط بحرانی سلامت کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد و گفت به زودی بسیاری از کلانشهرهای کشور را حکومت نظامی فرا خواهد گرفت. پیش از این نیز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبات تلویزیونی اشاره‌هایی به اعمال مقررات جدید کرده بود که کاستکس بیانیه‌های وی را با توضیحات بیشتر برای مردم شفاف‌سازی کرد. نخست وزیر در ادامه سخنان خود تصریح کرد که حکومت نظامی به مدت حداقل چهار هفته در پاریس و هشت کلانشهر دیگر برقرار خواهد بود و پس از آن، با توجه به کاهش یا افزایش نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹، مقررات نیز کم یا زیاد خواهد شد.

وضعیت حکومت نظامی رسماً از هفدهم اکتبر و هر شب از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و تا ۶ بامداد ادامه خواهد داشت. در این مدت زمان، تجمع بیش از ۶ نفر در مکان‌های عمومی ممنوع خواهد بود و کمتر از این تعداد نیز حتماً باید اعضای یک خانواده باشند. علاوه بر این، برگزاری هر گونه جشنواره، رویداد، مهمانی و مراسم دیگر در ساعات فوق پیگرد قانونی خواهد داشت و شرکت‌کنندگان چنین رویدادهایی مشمول جریمه خواهند شد.

ژان کاستکس در ادامه تاکید کرد که اگر پس از دوران قرنطینه جدید، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کلانشهرهای مشمول حکومت نظامی، بیش از ۲۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شوند، آنگاه دولت سختگیری‌ها را بیشتر و قرنطینه‌ها را در طول روز نیز بر مردم اعمال خواهد کرد. در این صورت، علاوه بر مقرراتی که برای طول روز برای مردم در نظر گرفته خواهد شد، مردم حق خروج از خانه‌های خود به هر دلیلی، از ساعت ۹ شب تا ۶ بامداد را نخواهند داشت.

کد خبر 450262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.