اقدامات در سایت محمدآباد قزوین با نظر شورا باشد

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین گفت: مدیریت سایت پردازش پسماند محمد آباد در تخصص و توان سازمان همیاری ها نیست و شهرداری باید از حقوق خود در این مرکز دفاع کند.

به گزارش ایمنا، سیده منیره قوامی با بیان اینکه شهرداری قزوین در دهه ٨٠ با صرف هزینه ١٨ میلیارد تومانی طرح ایجاد مرکز دفن فنی بهداشتی پسماند محمد آباد را اجرا کرد، گفت: اگر چنین مرکزی امروز بخواهد ایجاد شود نیاز به بودجه‌ای بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان دارد.

وی با بیان اینکه این سایت یکی از بی نظیر ترین جایگاه‌های پسماند در کشور است، افزود: این سرمایه گذاری شهرداری قزوین هیچ گاه در استان دیده نشد و از ابتدا مدیریت سایت در اختیار شهرداری قزوین قرار نگرفت و در حال حاضر این مرکز در حال تبدیل شدن به یک معضل محیط زیستی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: سازمان دهیاری‌ها چه جایگاه قانونی دارد که باید مدیریت این مرکز به آن واگذار شود؟ در حالی که نه توان و نه نیروی متخصص در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری قزوین در مقابل حقوق خود در مرکز دفن فنی- بهداشتی محمدآباد کوتاهی نکند، گفت: قرار بود ۱۱۱ هکتار از اراضی این مرکز بعد از تکمیل آن به نام شهرداری قزوین سند زده شود اما گویا شهرداری این موضوع را به فراموشی سپرده است و پیگیری نمی‌کند.

قوامی تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد اجاره به اتمام رسیده است ولی شهرداری قزوین پیگیر تمدید اجاره و پیگیری موضوع نیست.

این عضو شورا خاطر نشان کرد: در سال ٩٦ مصوب کردیم که شهرداری نسبت به افزایش سهام خود در شرکت پردازش پسماند به بالای ٥٠ درصد اقدام کند تا بتواند مدیریت سایت را بر عهده بگیرد اما این مصوبه اجرا نشد.

وی تاکید کرد: بنده هم قبول دارم که در حال حاضر مشکلات زیادی در این مرکز وجود دارد و شاید دیگر به صلاح نباشد که با چنین وضعیتی تحت مدیریت شهرداری قزوین قرار گیرد اما برای انجام هر گونه اقدامی در این سایت لازم است نظر شورای شهر قزوین در مورد مدیریت آنجا گرفته شود.

کد خبر 450259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.