۴۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور در حال فعالیت است

رئیس کمیته امداد کشور گفت: بیش از چهار هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور در حال فعالیت است، راه اندازی مراکز نیکوکاری در راستای مردمی شدن فعالیت‌های امداد و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی است که بخش عمده‌ای از بار اداره کردن نیازمندان و ایتام از طریق این مراکز نیکوکاری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، رئیس کمیته امداد کشور با حضور در استان ایلام اظهار کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور در حال فعالیت است و راه اندازی مراکز نیکوکاری در راستای مردمی شدن فعالیت‌های امداد و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی است و هم اکنون بخش عمده‌ای از بار اداره کردن نیازمندان و ایتام از طریق این مراکز نیکوکاری انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردمی کردن امدادگری برکات زیادی برای مردم داشته است افزود: ظرفیت مردم برای نیکوکاری و خدمت‌رسانی به نیازمندان کم نظیر است.

بختیاری با عنوان اینکه راه اندازی مراکز نیکوکاری یکی از مهمترین ابزارها برای مردمی شدن خدمات امدادگری است، افزود: عمده مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه‌اندازی شده‌اند و عمده خدمت‌رسانی آنها هم به همان محلات بوده است.

وی با عنوان اینکه راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی از رویکردهای جدید این نهاد است، گفت: فعالیت مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام که نخستین مرکز نیکوکاری صنعت پتروشیمی کشور است نیز در راستای مراکز نیکوکاری تخصصی است.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام علاوه بر خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال و به کارگیری مددجویان نخبه که بیکار هستند در صنایع پایین دستی پتروشیمی همکاری نماید که اقدامی به یاد ماندنی خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این آئین با بیان اینکه هم اکنون ۵۷ مرکز نیکوکاری وابسته به این نهاد در این استان در حال فعالیت است، گفت: امروز به صورت همزمان ۱۵ مرکز نیکوکاری دیگر فعالیت خود را در این استان آغاز خواهند کرد.

قنبر موسی‌نژاد افزود: ایلام اگرچه از استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته است اما خوشبختانه مردمان نیکوکار و بسیار سخاوتمندی دارد که کارکردهای خوب مراکز نیکوکاری این استان نشان دهنده این موضوع است.

وی با تقدیر از مرکز پتروشیمی ایلام و کارکنان نیکوکار این مرکز بخاطر پیش قدم شدن در راه‌اندازی این مرکز نیکوکاری، گفت: امیدواریم دیگر مراکز صنعتی در این استان نیز وارد این عرصه نیکوکاری شوند.

رئیس پتروشیمی ایلام نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی مرکز نیکوکاری پتروشیمی ایلام به پیشنهاد تعدادی از کارکنان نیکوکار این مرکز راه اندازی و این کارکنان که قبلاً نیز در امورات خیر مشارکت زیاد داشته‌اند در این کار پیشقدم شده‌اند.

نجفی افزود: اینکه مراکز نیکوکاری این اختیار را دارند که به صورت مستقل نسبت به شناسایی نیازمندان و کمک به آنان اقدام کند اقدام بسیار خوبی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این آئین گفت: نیکوکاری از خصلت‌های بسیار نیکوی مردم ایران از دوران‌های گذشته تاکنون بوده است.

به گزارش ایسنا، نوذری با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۵ سازمان مردم نهاد در این استان در حال فعالیت است، گفت: این تعداد نسبت به جمعیت استان رقم بالایی است.

کد خبر 450226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.