آغاز فعالیت‌های کاری در چین با رشد بازار سهام

سرمایه‌گذاران چینی، پس از گذشت هشت روز تعطیلی و در پی رونق گردشگری و کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سهام سرمایه چینی هفته گذشته رونقی دوباره به بازارهای آسیایی بخشید چرا که سرمایه‌گذاران این کشور متعهد شدند تمام تلاش خود را برای بهبود اقتصادی جهان در پیش گیرند. با این حال، هشدار در خصوص مذاکرات محرک اقتصادی در ایالات متحده آمریکا باعث شد این سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتر وارد عمل شوند.

گسترده‌ترین شاخص ام اس سی آی، یک شرکت خدمات مالی آمریکایی که در زمینه مدیریت دارایی، سرمایه‌گذاری در سهام، آنالیز بازار، مدیریت صندوق‌های سهام، صندوق‌های درآمدی و صندوق‌های پوشش ریسک فعالیت می‌کند، از سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن به ۸. ۰ درصد در دو سال و نیم رسید.

این نرخ در نتیجه دستاورد دو درصدی سهام مرغوب چینی و افزایش یک و نیم درصدی شاخص بازار سهام بورس هنگ سنگ هنگ کنگ شناور ماند. شاخص نیکی ژاپن با انحراف ۳. ۰ درصدی مواجه شد زیرا سرمایه‌گذاران برای به اشتراک گذاشتن درآمدها، محتاطانه عمل کردند.

بسیاری از منتقدان بر این باورند که اگر سرمایه در جهت نرخ رشد نسبی حرکت کند، چین بسیار موفق‌تر از سایر کشورها خواهد بود. همچنین، از نظر ویروس کرونا نیز، چین یک کشور نسبتاً ایمن به شمار می‌رود در حالی که شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشورهای اروپایی هر روز نگرانی‌های بیشتری را برای مردم و مقامات در پی دارد.

سرمایه‌گذاران چینی، پس از گذشت هشت روز تعطیلی به مناسبت جشنواره اواسط پاییز و در پی رونق گردشگری و کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. شهردار کلان‌شهر «چینگ‌دائو» پس از کاهش چشمگیر افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهر اعلام کرد که تست کرونا را به صورت رایگان در میان ۹ میلیون جمعیت چینگ‌دائو انجام می‌دهد.

این در حالی است که هر روز بر نرخ ابتلاء به ویروس کرونا در ایالت‌های غرب میانه آمریکا افزوده می‌شود و همین امر، سازمان بهداشت جهانی را به اعمال مقررات و محدودیت‌های جدید کرونایی در سراسر اروپا سوق داده است.

برنامه‌های حمایتی ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا نیز با نوعی آشفتگی مواجه شده است زیرا دولت ترامپ از کنگره آمریکا خواسته است از اعمال محدودیت‌های غیرضروری بر مردم خودداری کنند و مذاکرات در خصوص طرح‌های همه‌گیر با ناکامی مواجه شده است.

قراردادهای آتی برای شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500)، فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک، دو طرف هموار نقاط معاملاتی آسیا را متزلزل کرد و نبود نسبی تغییر در وال استریت، خیابان معروفی در محله منهتن نیویورک را به تصویر کشید در حالی که قراردادهای آتی شاخص سهام کشورهای اروپایی به سطحی بالاتر رسید.

ریزش اقتصادی ناشی از کووید -۱۹ کاهش نسبی شاخص بورس در ایالات متحده آمریکا، به عنوان موتور اقتصادی جهان را در پی داشته و منجر به افزایش مرکزگرایی آسیا، به خصوص جمهوری خلق چین، شده است. در سال جاری، سهام مرغوب چین به حدود ۱۷ درصد رسید که این میزان در اس‌اندپی ۵۰۰ حدود هشت درصد بوده است.

نوسان در یوان چین

کاهش ۴. ۰ درصدی یوان چین منجر به کاهش ارزش دلار استرالیا در چین شد، با این حال، افزایش نرخ دلار در مقابل سایر ارزها را در پی داشت. بانک چینی مردم، نیاز به بانک‌های تجاری برای حفظ قراردادهای یوان را لغو کرد و مقاومت در مقابل کاهش بها را از میان برداشت. تاجران مدعی شده‌اند که مقامات کشور از افزایش بهای ارز اخیر ناراضی هستند و همین امر حس رقابت در میان کارشناسان را از بین برده است.

ارزش یوان از اواخر ماه می به میزان هفت درصد افزایش یافته و در پی شرط‌بندی سرمایه‌گذاران مبنی بر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با افزایش بیشتری نیز مواجه شده است.

کد خبر 450218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.