تاکسیرانان تالش به مسافران بدون ماسک خدمات نمی‌دهند

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش گفت: به همه رانندگان تاکسی درون شهری تالش از طرف این سازمان اعلام شده تا از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

اسحاق قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط تاکسیرانان در زمان شیوع کرونا، رانندگان تاکسی تالش، باید در هنگام جابجایی مسافر از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

وی افزود: تاکنون حدود یک‌هزار و ۵۰۰ عدد ماسک قابل شستشو و تعدادی قابل توجهی دستکش و مواد ضدعفونی کننده از سوی شرکت‌های تعاونی اتحادیه تاکسیرانی استان گیلان، سپاه و خیران بهزیستی تهیه شده و سازمان حمل و نقل شهرداری تالش این اقلام را در بین رانندگان تاکسی شهری توزیع کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش، تصریح کرد: این سازمان به دلیل محدودیت مالی و کمبود بودجه به صورت مستمر نمی‌تواند ماسک و اقلام بهداشتی تهیه و در اختیار تاکسیرانان قرار دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سوار کردن سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی در تالش مانند سایر شهرهای کشور ممنوع است و رانندگان تاکسی باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، این مصوبه را اجرا کنند.

قربانی با بیان اینکه طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، اضافه کرد: ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر از طریق سازمان به همه رانندگان تاکسی تالش اطلاع رسانی شده است.

وی تاکید کرد: نرخ کرایه نیز براساس مصوبات ابلاغی به همان روال قبلی است و رانندگان حق گرفتن مبلغ اضافه از مسافران را ندارند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش، عنوان کرد: شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی از این قوانین را به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش اطلاع دهند.

قربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۸ دستگاه تاکسی شهری، ۷۰ دستگاه تاکسی بیسیم و ۶۹ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۲۰ کیلومتر درون شهری در تالش فعالیت می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تالش گفت: از همه رانندگان تاکسی و شهروندان انتظار داریم با رعایت مقررات وضع شده، برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، به استفاده از ماسک و رعایت قانون مبنی بر سوار کردن دو نفر روی صندلی عقب تاکسی‌ها، توجه بیشتری داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان دارد. مرکز آن شهر هشتپر است که حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 450217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.