رایزنی برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای روستائیان به صندوق تامین اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای افراد تحت پوشش از این صندوق به صندوق دیگر و برعکس گفت: مدتی جلوی نقل و انتقالات گرفته شده بود اما اکنون تعامل و همکاری خوبی با تأمین اجتماعی شکل گرفته؛ قصد داریم با تفاهم مشترک مشکل مردم حل شود.

به گزارش ایمنا، علی شیرکانی، درباره همپوشانی‌های بیمه‌ای، اظهار کرد: وقتی مستمری از یک جا بیشتر برقرار نمی‌شود، چرا فرد حق بیمه به دو جا پرداخت کند؟ زمانی همپوشانی ایجاد می‌شود که فرد بخواهد دو خدمت را دریافت کند مثلاً دو دفترچه بیمه درمانی داشته باشد، اما درباره صندوق ما برای چرا افراد باید دو حق بیمه بدهند.

وی در خصوص نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای، افزود: یک مدت جلوی نقل و انتقالات گرفته شده بود اما اکنون تعامل و همکاری خوبی با تأمین اجتماعی شکل گرفته، قصد داریم تفاهم مشترکی را انجام دهیم که به هیئت امنا ارسال می‌شود تا پس از اخذ مجوز از هیئت امنا اجرایی شود و مشکل مردم هم درباره نقل و انتقال سوابق حل شود.

شیرکانی تصریح کرد: صندوق‌های ما نوعی ابزار تشویقی دولت است که افراد به شهرها نروند و به روستا برگردند. برخی مدتی در شهر کار کرده و بیمه تأمین اجتماعی بوده‌اند و قصد دارند به روستا برگردند و سوابقشان را به صندوق ما منتقل کنند. یا برعکس، ممکن است جوانی به دانشگاه برود و کاری پیدا کند و بخواهد سابقه‌اش را از صندوق ما به تأمین اجتماعی منتقل کند. این کار، موانعی دارد که امیدواریم برطرف شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مابه‌التفاوت هزینه‌ای نقل و انتقالات مشمول قانون نقل و انتقالات است و در قانون مشخص شده است که دقیقاً بر چه مبنایی محاسبه شود اظهار کرد: جالب آنکه در دو سه سال اخیر بیشتر انتقال از سمت تأمین اجتماعی به سمت ما بوده است.

وی به ایسنا گفت: وام‌های اشتغال روستایی خوبی به ویژه در این دولت ارائه شده و خدمات و پشتیبانی از روستاها خوب بوده است و نقل و انتقالات به سمت صندوق ما رشد چندین برابری پیدا کرده است. سال‌های قبل شاید ۷۰ متقاضی نقل و انتقال داشتیم، اما اکنون به دو هزار نفر هم رسیده است و می‌توان گفت مهاجرت معکوس را شاهدیم.

کد خبر 450215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.