ارائه آموزش‌ مجازی رایگان به نوآموزان جامانده از سناد

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آموزش رایگان و مجازی نوآموزان ثبت‌ نام نشده در سامانه سناد و ابلاغ این بخشنامه به استان اصفهان خبر داد.

نسرین باباپور در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ابلاغ بخشنامه ارائه آموزش مجازی و رایگان به نوآموزان پیش دبستانی از طریق تلویزیون و شبکه شاد، اظهار کرد: این آموزش‌ها به صورت مجازی برای نوآموزانی است که در سامانه سناد ثبت‌نام نشدند و از طریق شبکه تلویزیون یا شبکه شاد تحت آموزش قرار می‌گیرند که شیوه‌نامه آن از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اکنون اطلاع‌رسانی این موضوع در استان اصفهان در حال انجام است، اضافه کرد: دنبال کسب آمار نوآموزان ثبت‌نام نکرده در سامانه سناد هستیم و اعلام آمادگی خانواده را کسب می‌کنیم تا در برنامه‌های آینده برای جذب و ارائه آموزش‌ها به این گروه از نوآموزان برنامه‌ریزی شود.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: این بخشنامه شامل گروه سنی پنج سال است و این نوآموزان اگر به هر دلیلیرنتوانستند در مراکز پیش دبستانی ثبت‌نام کنند، می‌توانند از این آموزش‌های رایگان و مجازی بهرمند شوند.

آموزش‌های پیش دبستانی زیر نظر مربی متخصص

وی با تاکید بر اهمیت فراگیری آموزش‌های پیش دبستانی زیر نظر مربی متخصص و آگاه، گفت: اعتقادمان این است که پیش دبستانی دوره‌ای است که نوآموزان باید زیر نظر یک مربی آموزش ببینند و آموزش از طریق شبکه تلویزیون، صدا و سیما و شبکه شاد برای نوآموزان نمی‌تواند کامل و جامع باشد.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت و ضرورت دوره پیش دبستان و تأثیر آن در رشد مهارت‌های شناختی، حرکتی، اجتماعی و افزایش هوش کودکان، حتماً نیاز است که نوآموزان از خدمات و راهنمایی‌های مربی متخصص در بخش پیش دبستان بهره مند شوند.

باباپور، اظهار کرد: به همین دلیل توصیه می‌کنیم خانواده‌هایی که از نظر بضاعت مالی مشکل ندارند، نوآموزان خود را در مراکز پیش دبستانی ثبت‌نام کنند تا بهترین شکل آموزش را کسب کنند.

وی ادامه داد: در واقع مراکز پیش دبستانی برنامه‌ها و دوره‌های کوتاه مدتی (کلاس‌های حضوری و ترکیبی) دارند که با شهریه کمتری ثبت‌نام می‌کنند و نوآموزان می‌توانند از این دوره‌ها بهره مند شوند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: آموزش صحیح و اصولی حتی در دوره کوتاه مدت پیش دبستانی باید حتماً زیر نظر مربی آگاه و متخصص مسائل دوران کودکی انجام شود.

به گفته باباپور؛ آموزش‌هایی که از طریق شبکه تلویزیون ارائه می‌شود بیشتر تکمیلی بوده و بهتر است که نوآموزان در مراکز پیش دبستانی ثبت‌نام کنند و علاوه بر آن از آموزش‌های تکمیلی شبکه تلویزیونی و شاد هم استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، گفت: به دلیل شرایط اپیدمی کرونا در استان در حال حاضر بیشتر مراکز پیش دبستانی آموزش مجازی دارند و الزامی به حضور نوآموزان در مراکز در این شرایط نیست و این نوع آموزش‌ها زیر نظر مربی متخصص و آگاه است. در حالی که آموزش مجازی رایگان بیشتر از شبکه تلویزیونی استانی و ملی پوشش داده می‌شود.

کد خبر 450211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.