از دلامادونینای ایتالیا تا تقابل استاد شاگرد در انگلیس

بالاخره پس از وقفه ای دو هفته ای رقابت های فوتبال اروپا با چند دیدار حساس از سر گرفته میشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از وقفه‌ای دو هفته‌ای که لیگ‌های اروپایی به دلیل "فیفا دی" و مسابقات ملی داشتند، از امروز شنبه ۲۶ مهر رقابت‌های باشگاهی لیگ‌های معتبر اروپایی آغاز می‌شود.

از امروز به مدت یک ماه که تا رقابت‌های ملی مانده است، فوتبال‌های جذاب و تماشایی پیش روی علاقه مندان است که می‌تواند آنها را حسابی سیراب کند اما تنها بدی این است که تماشاگران به دلیل کرونا در ورزشگاه‌ها حاضر نیستند.

از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال انگیس، شنبه ۲۶ مهر تیم فوتبال لیورپول دربی مرسی ساید را برگزار می‌کند.

این دیدار ساعت ۱۵ در ورزشگاه گودیسون پارک انجام می‌شود.

دربی مرسی ساید این فصل در شرایطی برگزار می‌شود که اورتون شروع فوق العاده ای تحت نظر آنچلوتی داشته و هر ۴ بازی ابتدایی خودش را با نمایش‌هایی درخشان، با پیروزی پشت سر گذاشته. از طرف دیگر قهرمان فصل گذشته، لیورپول، فصل را به خوبی شروع کرد و با برتری قاطعانه مقابل چلسی، امیدها را برای تکرار قهرمانی زنده نگه داشت اما کرونا، مصدومیت و استون ویلا عملکرد و سرنوشت این تیم را زیر سوال بردند. اورتون طی ۴ بازی گذشته خودش ۱۲ گل به ثمر رسانده و ۵ گل دریافت کرده و با ۱۲ امتیاز صدرنشین رقابت‌های لیگ جزیره است. لیورپول با ۱۱ گل زده و ۱۱ گل خورده کسب ۹ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار دارد و برد در بازی امشب برای اورتون حیاتی است.

در یکی دیگر از بازی‌های مهم فردا شب لیگ برتر انگلیس منچستر سیتی باید به مصاف آرسنال برود این دیدار تقابل استاد و شاگرد است. استارت این دیدار ساعت ۲۰ در ورزشگاه اتحاد است. یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پنجم پرمیرلیگ در حالی بین سیتیزن ها و توپچی‌ها برگزار می‌شود که شاگردان آرتتا با کسب ۹ امتیاز در رتبه چهارم و شاگردان پپ با ۴ امتیاز (یک بازی کمتر) در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفته‌اند. آرسنال در هر ۵ تقابل قبلی خودش مقابل منچستر سیتی در لیگ متحمل شکست شده و آخرین بردشان مقابل منچستر سیتی به دسامبر ۲۰۱۵ برمیگردد!.


از هفته ششم لالیگا تیم فوتبال بارسلونا باید در ورزشگاه آلفونسو پرز با ختافه مصاف دهد. این دیدار ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود. شاگردان رونالد کومان در این فصل لالیگا خوب ظاهر شدند. آن‌ها در ۳ بازی قبلی لالیگا ویارئال و سلتاویگو را شکست دادند و مقابل سویا لوپتگی به تساوی رسیدند و در مجموع در ۳ بازی اخیر ۸ گل زده و ۱ گل خورده داشتند. جرارد پی که در صورتی که مقابل ختافه به میدان برود، ۳۵۰ اُمین بازی خودش را در لالیگا انجام می‌دهد. در طرف دیگر، ختافه که این روزها خوب نشان داده در ۵ بازی آخرشان فقط یک باخت داشتند ولی ۹ سال است که نتوانستند بارسلونا را در ورزشگاه آلفونسو پرز شکست بدهند.

از هفته چهارم سری‌آ دو تیم اینتر و میلان دربی دلامادونینا را برگزار می‌کنند. این دیدار ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه جوزپه‌ماتزا به میزبانی اینتر برگزار می‌شود. افعی‌ها تحت هدایت کونته، شروع نسبتاً خوبی داشته‌اند و با کسب ۲ برد و یک تساوی در جایگاه چهارم لیگ جای گرفته‌اند. آنها ۱۰ گل زده و ۶ گل دریافت کرده‌اند. در سمت مقابل میلان پیولی قرار دارد تیمی که هر سه بازی خود را برده و همراه با آتلانتا صدر نشین سری‌آ است. ابن تیم ۷ گل زده و گلی نخورده است. و هواداران دو تیم با توجه به عملکرد تیمشان انتظار یک دربی هیجان انگیز را دارند تا همچنان به روند رو رشد تیمشان را شاهد باشند. در پنج دیدار آخر دو تیم اینتر ۴ برد کسب کرده و یک تساوی هم رقم خورده است.

از هفته چهارم بوندس لیگا حساس‌ترین دیدار بین بورسیا دورتموند و هافنهایم انجام می‌شود. میزبان این دیدار ورزشگاه "پرزرو آره‌نا" است. سوت شروع این دیدار ۱۷ خواهد بود. زنبورها با ۲ برد و ۱ باخت در جایگاه پنجم قرار گرفته است و هافنهایم هم با همین رویه پشت سر وستفالنی ها در رده‌ی هفتم است. دورتموند ۷ گل زده و ۲ گل دریافت کرده و آن سمت هم هافنهایم ۸ توپ وارد دروازه رقیبان کرده و ۵ گل خورده است. در پنج رویارویی اخیر این دو تیم هافنهایم ۳ برد و ۲ تساوی کسب کرده و از زنبورها نیش نخورده است.

کد خبر 450201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.