اصفهان در موج دوم کرونا قرار دارد/ لزوم رعایت اصول قرنطینه در خانواده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در حال حاضر موارد تست مثبت کرونا در استان زیاد است و اکثر افراد در این تست مثبت‌ها بستری نمی‌شوند و در منزل از آنها مراقبت می‌شود. بسیار مهم است که این افراد از مابقی افراد خانواده جدا شوند و اصول قرنطینه خانگی را مراعات کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در گفت وگو با خبر شبانگاهی شبکه اصفهان در خصوص علت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بستری شدگان در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: افزایش بیش از حد ترددها و تجمع‌ها است که می‌تواند به انتشار این ویروس کمک کند.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری شدگان در بیمارستان‌ها در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده نکرده است، افزود: تقریباً شیب ملایمی را در این چند روز طی می‌کنیم و امیدواریم که این روند پایدار بماند. موارد جدیدی شناسایی شده که قسمت عمده آن افرادی هستند که بدون علائم بوده و یا علائم خفیفی را دارند و باید در منزل بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: استان اصفهان موج سوم کرونا را نداشت اگر چه کل کشور در موج سوم کرونا قرار دارد، اما اصفهان در حال حاضر در موج دوم این اپیدمی است و از شهریور ماه این افزایش را تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر موارد تست مثبت کرونا در استان زیاد است و اکثر افراد تست مثبت بستری نمی‌شوند و در منزل از آنها مراقبت می‌شود. بسیار مهم است که این افراد از مابقی افراد خانواده جدا شوند و اصول قرنطینه خانگی را به طور کامل مراعات کنند.

چنگیز، تاکید کرد: اگر این اشخاص به این موارد بی‌توجهی کنند، باعث ابتلای بقیه افراد خانواده به این ویروس می‌شوند و متأسفانه افراد بیشتری در اثر ابتلاء به این ویروس حال بدتری پیدا می‌کنند و نیاز به بستری شدن دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بسیار مهم است که با وجود اینکه تعداد موارد بستری تا حدودی محدود شده و افزایش بیشتری پیدا نکرده اما اگر افراد مبتلای مثبت کرونا اصول قرنطینه را به درستی مراعات نکنند باعث ابتلای دیگر اعضای خانواده به این ویروس می‌شوند.

چنگیز به شهروندان توصیه کرد: لازم است که افراد حساس، خانم‌های باردار و افراد مسن به محل تجمع نروند و خرید را هم به صورت غیر حضوری انجام دهند. به دلیل اینکه اگر این گروه از افراد مبتلا به این ویروس شوند، متأسفانه عوارض بیشتر، ناتوانی‌ها و مرگ و میر زیادتری را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اضافه کرد: توصیه دوم این است که اگر فردی بنا به دلایلی ناچار است که برای خرید به بیرون از منزل برود، بهتر است که فقط یک نفر از اعضای خانواده این وظیفه را بر عهده بگیرد و ضروری است که خانواده‌ها خریدها را با فاصله طولانی‌تر و به طور هفتگی یا دو هفته یک بار و با دفعات کمتری انجام دهند.

چنگیز اظهار کرد: توصیه مهم دیگر استفاده از ماسک و عدم تماس دست‌ها با چشم و صورت است، باید اشخاص وقتی به منزل می‌روند بلافاصله دست‌ها را با آب و صابون شسته و همچنین ماسک‌های قابل شستشو شسته یا تعویض شوند.

کد خبر 450195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.