۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
 بیماری کرونا فصلی است؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ویروس‌های تنفسی فصلی هستند، اما ویروس کووید-۱۹ ممکن است در تمام فصول سال شیوع پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد عوامل محیطی مانند رطوبت و دما به اندازه‌ای که روی میزان شیوع ویروس‌های دیگر اثر می‌گذارد، تاثیری بر ویروس کووید -۱۹ نداشته باشد. محققان معتقد هستند که ویروس کرونا حتی در محیط‌های گرم و مرطوب نیز انتقال پیدا می‌کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر عوامل محیطی بر شیوع بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های اپیدمیولوژیک سازمان جهان بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها (CDC) را ارزیابی کردند. همچنین آن‌ها میزان انتقال بیماری کرونا را در چندین کشور دیگر از جمله ایتالیا، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی و ۳۴۵ شهر چین بررسی کردند.

الگوهای مکانی ویروس کووید -۱۹ نشان می‌دهد که عواملی مانند دما، رطوبت و حرکات انسانی به تنهایی بر نحوه شیوع این بیماری تاثیر نمی‌گذارد. در حقیقت با وجود اینکه دمای بالاتر ممکن است باعث افزایش انتقال بیماری شود، اما ویروس کووید -۱۹ هم در مناطق سردسیر و هم گرمسیر در سراسر جهان شیوع داشته است. نتایج این مطالعه احتمال اینکه رطوبت و دما باعث کاهش شدت شیوع ویروس کووید -۱۹ شود را به طور کامل نفی نمی‌کند.

به گفته محققان مردم همچنان باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، زیرا هنوز بسیاری از افراد در سراسر دنیا در معرض ابتلای ویروس کرونا قرار نگرفته‌اند. همه افراد باید با رعایت اقدامات پیشگیرانه از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه محافظت کنند.

نتایج این مطالعات در مجله Nature منتشر شده است.

کد خبر 450188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.