افزایش تاب‌آوری شهر در برابر سیلاب با پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در جریان بازدید از پروژه‌های در حال اتمام شرکت خاکریزآب، پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی بزرگراه فتح و مخصوص را تضمینی برای کنترل سیلاب‌های غرب پایتخت دانست.

به گزارش ایمنا، مجید فراهانی در جریان بازدید از پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی بزرگراه فتح و مخصوص گفت: یکی از مشکلات تاریخی شهر تهران، مسئله سیلاب‌ها است که خسارت‌های زیادی به جان و مال شهروندان زده است.

وی افزود: سیلاب‌هایی مانند تجریش، رودخانه فتح و … سال گذشته خسارات زیادی بر جای گذاشت. بارندگی‌ها خبر نمی‌کنند و وقتی تجمیع می‌شود هزینه‌های هنگفتی روی دست شهروندان گذاشته و خسارت مالی و جانی بر جای می‌گذارد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بنا است مسیر ۴ کیلومتری جمع آوری سیلاب غرب تهران را تمام کنیم. یکی از جاهایی که در گذشته سابقه سیلاب داشته، مجموعه‌های غرب تهران بوده که این آب‌ها به قلعه حسن خان و در نهایت به رودخانه کرج می ریخته است که طی این پروژه دستگاه TBM در حال فعالیت برای حفاری است و همچنین "سگمنت ها" را در مسیر جای گذاری می‌کند که اگر این مجموعه شبانه روز فعالیت کند ۲ کیلومتر باقی مانده را تمام خواهند کرد.

فراهانی تاکید کرد: افرادی که در این مجموعه مشغول هستند، در مسیر بدون پنجره و بدون شواف فعالیت می‌کنند تا از جان و مال شهروندان تهرانی حفاظت کنند.

وی با اشاره به برخی گلایه‌های مجموعه خاکریزآب عنوان کرد: گلایه دارند که مصالح به موقع نمی‌رسد و کارگاهی به خاطر کمبود مصالح تعطیل می‌شود و قول دادیم در مجموعه مدیریت شهری پیگیری کنیم تا مصالح وجود داشته باشد و کار ادامه پیدا کند تا مشکل تاریخی تهران که سیلاب‌های ۵، ۱۰، ۱۵و۵۰ ساله داریم، برطرف شود.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی افزود: اگر این مسیر باز شود، شهر تهران به خصوص غرب پایتخت را در برابر سیلاب تضمین می‌کند و آب‌ها به سویی هدایت می‌شود. حداقل ۵۰ سال تضمین کیفیت این پروژه است و باید دست کسانی که در عمق زمین فعالیت می‌کنند را بوسید.

کد خبر 450117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.