کدام مواد غذایی برای سلامت زنان مفید است؟

بعضی مواد غذایی مانند گریپ فروت، گردو، کلم، اسفناج، لوبیا، بذر کتان و آووکادو برای سلامت زنان بسیار مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف بعضی مواد غذایی به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند، مانع شکنندگی استخوان‌ها، سرطان سینه و مشکلات مربوط به بارداری در زنان می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از ابرغذاهای مفید برای سلامتی زنان می‌پردازیم:

گریپ‌فروت

فلاونوئیدهای موجود در گریپ‌فروت خطر ابتلاء به سکته مغزی را در زنان کاهش می‌دهد و به بهبود سلامت قلب آنها نیز کمک می‌کند. پرتقال نیز چنین مزایایی دارد، اما گریپ‌فروت دارای قند کمتری است. از آنجایی که ممکن است مصرف این میوه با بعضی داروها تداخل داشته باشد، پیش از مصرف آن باید با پزشک خود مشورت کنید. گردو نیز دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب سالم است که می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان را در زنان به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کدام مواد غذایی برای سلامت زنان مفید است؟

کلم

کلم دارای مقدار زیادی ویتامین K است. ویتامین K همانند کلسیم و ویتامین D، به تقویت استخوان‌های بدن افراد کمک می‌کند. یک وعده از این گیاه بیش از ۲۰ درصد ویتامین A و C مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

اسفناج

فولات موجود در اسفناج خطر ابتلاء به زوال عقل، بیماری‌های قلبی و سرطان روده را کاهش می‌دهد. لوتئین و دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه از عدسی و شبکیه چشم افراد محافظت می‌کند و حتی می‌تواند چین و چروک روی پوست افراد را از بین ببرد.

کدام مواد غذایی برای سلامت زنان مفید است؟

لوبیا

لوبیا هیچ نوع چربی ندارد و سرشار از پروتئین و فیبر است، پروتئین لوبیا به اندازه گوشت است. این ماده غذایی می‌تواند فشار خون، قند خون و ضربان قلب که باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود را کاهش دهد. بیماری‌های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در زنان است.

ماست کم چرب

زمانی که زنان به سن ۵۰ سالگی می‌رسند، بدن آن‌ها به کلسیم بیشتری نیاز دارد. ماست سرشار از این ماده مغذی است، بنابراین حتماً باید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. بهتر است افراد ماستی انتخاب کنند که دارای ویتامین D باشد تا بدن آنها بتواند مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کند.

کدام مواد غذایی برای سلامت زنان مفید است؟

بذر کتان

بذر کتان دارای مقدار زیادی فیبر و لیگنان است که نوعی ترکیبات گیاهی هستند و مانند استروژن عمل می‌کنند. این نوع ترکیبات گیاهی خطر ابتلاء به بعضی سرطان‌ها مانند سرطان سینه را کاهش می‌دهند. روغن بذر کتان نیز سرشار از امگا ۳ است که به بهبود سلامتی افراد کمک شایانی می‌کند. بهتر است پیش از مصرف این ماده غذایی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است بر عملکرد بعضی داروها تأثیر بگذارد.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی مفید است. نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی حاوی آووکادو باعث کاهش چربی شکم شود و به بهبود سلامت پوست و چشم افراد کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف آووکادو باعث کاهش سطح کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب در بدن افراد می‌شود.

کد خبر 450101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.