افزایش تولید کتاب‌های بریل و گویا

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ورود این نهاد به این حوزه تولید محصولات فرهنگی ویژه نابینایان در سال‌های اخیر و دستاوردهای ایجاد شده در این مدت، بر ادامه تولید کتاب بریل و گویا از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور در نشست مجازی بزرگداشت روز «عصای سفید» با تبریک فرارسیدن این روز، اظهار کرد: انصافاً در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری از سوی همکاران من در معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد و سایر همکاران در استان‌ها صورت گرفته که تسهیلگر فعالیت حوزه نابینایان بوده است و هر زمان که در نهاد امکانات و شرایطی فراهم می‌شود، در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف نهاد، حوزه نابینایان در اولویت اقدامات قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مراسمی که در سال ۱۳۹۵ به مناسبت روز عصای سفید برگزار شد صحبت‌هایی کردیم و برخی اقدامات از همان روز آغاز شد؛ در آن سال مطرح شد با توجه به اینکه از فعالیت دستگاه‌های دیگر کشور اعم از دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی برای آماده‌سازی منابع ویژه نابینایان عزیز کاهش پیدا کرده، نهاد این کار را برعهده بگیرد تا زمانی که این تکافو در دستگاه‌های دیگر به وجود بیاید. بر اساس آمارهای موجود در این مدت اقدامات خوبی در نهاد برای نابینایان عزیز هم از نظر تجهیزات و هم از نظر تولید کتاب‌های بریل و گویا سازی انجام شده که ادامه خواهد داشت.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره فعالیت‌های اخیر کتابداران نابینای کتابخانه‌های عمومی گفت: کشور ما نیز مانند سایر کشورهای جهان به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌ها خاصی در تمام بخش‌ها روبه‌رو شده، است، اما کتابداران ما در همین ایام در کتابخانه‌ها، در فضای مجازی و خدمات ویژه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیار فعال بوده‌اند. من بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ صفحه مجازی کتابخانه‌های کشور را دنبال می‌کنم و در جریان فعالیت‌های آنها هستم و از همین‌جا از فعالیت‌های همه کتابداران این کتابخانه‌ها تشکر می‌کنم. نهاد در تلاش است تا جایی که امکان دارد نیازهای موجود در حوزه نابینایان فراهم شود تا بخش فعال‌تری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

کد خبر 450090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.