اشتراک ۹۰ درصد از خانوارهای لنگرود در طرح تفکیک زباله

شهردار لنگرود گفت: در حال حاضر، طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر اجرا می‌شود و ۹۰ درصد خانوار آن جز مشترکان این طرح هستند.

سید مهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای تفکیک زباله از مبدا در لنگرود، شهرداری در دوره پنجم با یک شرکت بخش خصوصی قرارداد همکاری منعقد کرده و این شرکت در روزهای فرد هفته زباله‌های خشک را از درب منازل جمع آوری می‌کند و اکنون ۹۰ درصد خانوار این شهر جز مشترکان این طرح هستند.

وی افزود: روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن زباله در شهر لنگرود تولید و از این مقدار در طرح تفکیک زباله از مبدا، حدود ۱۰ درصد زباله خشک از درب منازل شهروندان جمع آوری می‌شود.

شهردار لنگرود عنوان کرد: اقدامات آموزشی خوبی در راستای تفکیک زباله توسط کارشناسان در مدارس برگزار می‌شد، که متأسفانه با شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اما اکنون کتابچه‌هایی تهیه کردیم تا آن‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

رجایی ادامه داد: در صدد ساخت تیزر آموزشی در خصوص تفکیک زباله هستیم تا آن را در فضای مجازی برای دانش آموزان به اشتراک بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تفکیک و جمع آوری زباله از مبدا، چهار کیوسک در سطح این شهر نصب شده تا شهروندان زباله خشک خود را به این کیوسک‌ها تحویل دهند که روزانه در حدود سه درصد از کل زباله‌های تولیدی شهر را شامل می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر لنگرود با ۷۹ هزار و ۴۴۵ نفر جمعیت در فاصله ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 450080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.