مسکن؛ گران‌ترین خدمت کمیته امداد به مددجویان

رئیس کمیته امداد از ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ کار و تلاش مهمترین عامل در توانمندسازی مددجویان است. ‌

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، در سفر به استان ایلام، با تشریح اولویت برنامه‌های این نهاد برای کمک به خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: ساخت مسکن از گران‌ترین و ارزنده‌ترین خدمات کمیته امداد برای نیازمندان و جامعه مددجویی است.

وی با بیان اینکه امسال ساخت بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: با این اقدامات، مشکل مددجویان فاقد مسکن به حداقل خواهد رسید.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این سفر در مجموع ۱۲۳ واحد مسکن تحویل نیازمندان در شهرهای دهلران، سرابله و موسیان شد که خوشبختانه برای نخستین‌بار در کشور، تمام مددجویان شهرهای موسیان و دهلران خانه‌دار شدند.

بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است، تاکید کرد: فعالیت در جهت ترویج فرهنگ کار و تلاش در اولویت این برنامه‌ها و مهمترین نیاز امروز جامعه هدف امداد است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی این نهاد افزود: در مدت سه سال و نیم گذشته بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سراسر کشور ایجاد شده است که این رقم بسیار بیشتر از تعهدات کمیته امداد بوده است.

بختیاری به اشتغال ایجاد شده در استان ایلام اشاره کرد و گفت: سال گذشته به همت امدادگران، بیش از چهار هزار فرصت شغلی برای نیازمندان این استان ایجاد شده و امسال نیز با یک جهش خوب ایجاد حداقل پنج هزار فرصت شغلی برای نیازمندان جویای کار در ایلام پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به فاصله و شکاف توسعه‌ای بین استان ایلام با استان‌های برخوردار گفت: سطح محرومیت‌ها در ایلام بالاست و این موضوع ضرورت توجه ویژه به استان را بیشتر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: با وجود محرومیت‌های زیاد استان، ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز در زمینه‌های گوناگون وجود دارد که امیدواریم این ظرفیت‌ها با کمک مسئولان، زمینه توسعه ایلام را فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار افزود: کمیته امداد از جمله دستگاه‌هایی است که حضور بسیار موفقی در استان ایلام دارد و خدمات این نهاد در زمینه ساخت و تأمین مسکن نیازمندان، اشتغال و کارآفرینی و خدمات حمایتی به خوبی مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه امداد در حوزه اشتغال در دورترین مناطق استان اقدام به کارآفرینی برای نیازمندان کرده است، افزود: ایجاد شغل و درآمد مهمترین نیاز مردم به ویژه برای جوان است که امیدواریم کمیته امداد همچنان توجه خاص به این استان داشته باشد.

کد خبر 450057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.