از تصویب ۴ طرح تا گلایه از تاخیر ورود واکسن آنفلوآنزا

یک عضو شورای عالی استان ها نسبت به تاخیر ورود واکسن آنفلوآنزا تذکر داد و عضو دیگر خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه های عمرانی شد. همچنین در اجلاس امروز شورای عالی استانها ۴ طرح از ۵ طرح مطرح شده به تصویب رسید .

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین بهشتیان نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به این که عملکرد وزارت بهداشت در هشت ماهی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است گفت: من به کادر درمان و همکاران خودم در کادر درمان و جامعه پزشکی نمره قبولی می‌دهم اما به وزارت بهداشت نمره قبولی نمی‌دهم.

وی ادامه داد: به عنوان یک داروساز در خط اول مقابله با کرونا بودیم. از سوم اسفند که اعلام شد کووید ۱۹ وارد ایران شده است از همان موقع اشتباهات پی در پی وزارت بهداشت آغاز شد. در همان شروع کار اعلام شد داروخانه‌ها حق ندارند ماسک را در داروخانه توزیع کنند. از این رو در همه جا ماسک عرضه شد بجز در داروخانه‌ها.

این عضو شورای عالی استان‌ها افزود: از لحاظ تولید و توزیع الکل در حد خودکفایی هستیم اما به ناگاه همه چیز نایاب و گران شد و نتیجه آن این شد که برخی با اطلاعات اشتباه حتی الکل خورده و جان خود را از دست دادند.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه موج سوم کرونا شروع شده است، توضیح داد: بحث توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مردم سوال شده است. سال گذشته ۱.۸ میلیون واکسن وارد شده است اما امسال می‌گویند برای ورود ۱۶ میلیون دز واکسن تأمین اعتبار ارزی شده است و قرار است به زودی وارد کشور شود اما تا همین لحظه فقط کادر درمان واکسن دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ کس هنوز واکسن نگرفته است گغت: توزیع واکسن به هفته بعد موکول شده است که امیدواریم این وعده محقق شود و هفته بعد حداقل واکسن به دست مردم عادی برسد.

بهشتیان ادامه داد: واکسن از چند کشور مثل روسیه و کره و چند کشور اروپایی وارد می‌شود. چرا با کشور روسیه رایزنی‌های لازم برای واردات واکسن انجام نشده است و چگونه است که ژل آکنه به عنوان یک داروی فوریتی واردات می‌شود اما واکسن آنفلوآنزا نمی‌آورند.

در اجلاس امروز سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها نیز به نیازسنجی استان‌ها و شهرها اشاره کرد و گفت: باید از مردم برای نیازهایشان مشورت شود زیرا این مردم هستند که می‌دانند چه مشکلاتی در شهر و روستای شأن وجود دارد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مردم توقع دارند که پروژه‌های عمرانی هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و حتی توقع دارند که پروژه‌های جدید عمرانی هم در شهرها و روستاها تعریف و اجرا شود.

فاطمی اضافه کرد: دستگیری و زندانی شدن اعضای شوراها به دلیل فساد مالی نه تنها ساختار خدمت رسان شوراها را لکه دار می‌کند بلکه به تفکر مردم هم خدشه وارد کرده است که باید نظارت‌ها افزایش یابد.

عضو شورای استان بوشهر ادامه داد: بنابراین باید در تأیید صلاحیت‌ها نظارت بیشتری صورت گیرد تا در شرایط فعلی کشور که مردم زیر شرایط سخت اقتصادی هستند چنین فسادهای مالی رخ ندهد.

به گزارش ایمنا در اجلاس امروز شورای عالی استان‌ها پنج طرح در دستور کار قرار گرفت که چهار طرح آن تصویب و یک طرح برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

جزئیات طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و معلولین عادی و مشاغل سخت و زیان آور و طرح جزئیات طرح اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تصویب شد.

طرح بررسی جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده چهار دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون‌های شوراهای اسلامی شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها و طرح جزئیات طرح یک فوریتی المپیاد فرهنگی ورزشی نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با اصلاحاتی به تصویب رسید.

طرح جزئیات الحاق یک تبصره ذیل ماده چهار آئین نامه سفرکاری اعضای شوراهای اسلامی به خارج از کشور نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی ارجاع داده شد.

همچنین طرح یک فوریت اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که به پیشنهاد نماینده استان فارس ارائه شده بود به تصویب رسید.

کد خبر 450055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.