تصمیم مهم بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها روی میز پارلمان بریتانیا

شرایط سخت مالی باعث شده تا باشگاه‌های انگلیسی طرح‌های متفاوتی را برای گذار این شرایط سخت کنونی پیشنهاد کنند و همین مسئله فشار را بر روی پارلمان انگلیس برای بازگشت هواداران به استادیوم‌ها بیشتر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، پارلمان انگلستان این روزها در حال اتخاذ یک تصمیم مهم ورزشی است. حاضران در جلسات پارلمان بریتانیا در نظر دارند تا احتمال برگزاری بدون مشکل بازی‌های لیگ برتر جزیره با حضور تماشاگران را بررسی کنند.

جلسات مرتبط با این تصمیم‌گیری قرار است مشخصاً در ماه آینده برقرار شود تا در سایه این تصمیم، هواداران بتوانند با شرایطی خاص دوباره به ورزشگاه‌ها بازگردند و جو زیبای فوتبال را دوباره ایجاد کنند. البته دولت انگلیس در نظر داشت تا در ماه گذشته راجع به این مسئله تصمیم بگیرد، اما شیوع دوباره کرونا در این کشور باعث شد تا شاهد تعویق برگزاری جلسات پارلمان انگلیس باشیم.

اگرچه هواداران همچنان نسبت به تصمیم برگزاری بازی‌ها پشت درهای بسته انتقاد می‌کنند، اما مسئولین انگلیسی بارها تاکید کرده‌اند که سلامتی مردم برای آنها ارجحیت دارد و به همین دلیل تا جایی که لازم است صبر کرده و تعجیلی برای صدور اجازه بازگشت هواداران به استادیوم‌ها ندارند.

مسئولین ورزشی انگلستان تاکید کرده‌اند که به شدت طالب برگزاری بازی‌ها با حضور تماشاگران هستند و در اولین فرصت ممکن این اجازه را صادر می‌کنند، چرا که باشگاه‌های انگلیسی در حال حاضر به دلیل عدم فروش بلیط بازی‌ها از لحاظ مالی دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

هفته گذشته بود که در یک جلسه اضطراری، پیشنهادی به عنوان پروژه "تصویر بزرگ‌تر" مطرح شد که باشگاه‌های سطح اول لیگ برتر جزیره با ارائه این طرح، هدف ایجاد چندین تغییر در قوانین کنونی داشتند. این انتقادها شامل مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی و حتی تعداد تیم‌های حاضر در لیگ بود. اگرچه تقریباً اکثر باشگاه‌های بزرگ انگلیس از این ایده حمایت کردند، اما در نهایت مسئولین برگزاری مسابقات با این طرح مخالفت کردند.

دولت و پارلمان انگلستان باید هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری در خصوص بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها را نهایی کند؛ تصمیمی که قطعاً تأثیر قابل توجهی بر شرایط باشگاه‌های حاضر در لیگ جزیره و لیگ‌های قهرمانی دسته اول و دوم انگلستان خواهد داشت. البته برای کاهش مشکلات مالی قرار است بسته مالی ۵۰ میلیون پوندی از طرف لیگ برتر جزیره به باشگاه‌های دسته اول و دوم انگلستان اهدا شود تا بتوانند شرایط سخت کنونی را پشت سر بگذارند.

کد خبر 450043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.