ضرورت ساماندهی وانت بارهای جمع‌آوری پسماند در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: وانت بارهای دوره گرد جمع آوری پسماند در آستارا علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و سلب آرامش شهروندان، یکی از چالش‌های اصلی تفکیک زباله از مبدا در این شهر هستند و ساماندهی آن‌ها توسط مسئولان متولی ضرورت دارد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وانت بارهای دوره گرد غیرمجاز افراد غیر بومی هستند که روزانه با بلندگویی که در اختیار دارند با تولید آلودگی صوتی و سلب آرامش شهروندان در کوچه و معابر شهر گردش پذیر آستارا پسماند خشک و ضایعات مردم را جمع آوری می‌کنند.

وی افزود: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی مدتی جمع آوری وانت بارهای دوره گرد را در دستور کار قرار داد، اما اقدامات بازدارنده مقامات قضائی برای این افراد کافی نبود.

شهردار آستارا ادامه داد: در سال گذشته در شهر آستارا سه کارگاه غیرمجاز جمع آوری ضایعات و پسماند خشک پلمپ شد، اما متأسفانه با اخذ تعهد و جریمه بسیار کم توسط مقامات قضائی دوباره بازگشایی شدند و اکنون در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهر مرزی آستارا، واحدهای صنفی بسیار زیادی فعال هستند و میزان جمعیت و تولید زباله در این شهر رو به افزایش است. کارگاه غیرمجاز و وانت بارهای دوره گرد جمع آوری پسماند خشک برای سودجویی همواره در آستارا حضور دارند.

معیتی عنوان کرد: جمع آوری وانت بارهای دوره گرد خواسته به حق همه شهروندان این شهر است و در این رابطه سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همکاری و اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار آستارا، یادآور شد: در حال حاضر، طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر آستارا اجرا می‌شود و اکنون بیش از هشت هزار و ۲۱۷ خانوار جز مشترکان این طرح هستند و هر هفته کار تفکیک از منازل آن‌ها توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام می‌شود. که متأسفانه وجود کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماندهای خشک، پیمانکار طرح را با چالش بسیار بزرگی مواجه کرده است.

معیتی افزود: از شهروندان انتظار داریم پسماند خشک خودشان را هر هفته در اختیار نیروهای تفکیک زباله شرکت طرف قرارداد شهرداری قرار دهند و از تحویل آن به وانت بارهای دوره‌گرد غیرمجاز خودداری کنند.

به گفته شهردار آستارا، روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد. و پس از جمع آوری توسط نیروهای خدمات شهری، در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش آباد دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندر آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 450027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.